Az elemzői várakozásokat meghaladó eredményt ért el a Toyota pénzügyi évének első negyedévében az egy évvel korábbinál magasabb forgalom mellett.

A Toyota Motor Corp. április-júniusban 6,39 ezer milliárd jen, az egy évvel korábbinál 2,2 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett üzleti eredményét 4,4 százalékkal, 692,73 milliárd jenre, adózott eredményét 4,6 százalékkal, 587,77 milliárd jenre (259 milliárd forint) növelte. A Thomson Reuters üzleti hírszolgálat által megkérdezett szakértők alacsonyabb, átlagosan 637,3 milliárd jen üzleti eredményt jeleztek előre.

Japánban a Toyota eladásai az első negyedévben, az áfa-emelés miatt, 4,6 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest. Európában és Észak-Amerikában azonban 9,2, illetve 7,3 százalékkal növekedtek.

A jövő márciussal záró folyó pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzésén a Toyota nem változtatott, 25,7 ezer milliárd jen, az előző évivel megegyező értékesítési árbevételre, 2,3 ezer milliárd jen, 0,3 százalékkal magasabb üzleti eredményre és 1,78 milliárd jen, 2,4 százalékkal alacsonyabb adózott eredményre számít. A Toyota éves eredmény-előrejelzésében a dollárra 101 jen, az euróra 136 jen átlagárfolyamot feltételez.

A Toyota a múlt héten közölte, hogy az év első (naptári) felében 5,1 millió járművet értékesített világszerte, szemben a Volkswagen 4,97 milliós és a General Motors 4,92 milliós eladási számával. Az idén a Toyota 10,22 millió autót tervez értékesíteni.

Megugrott a BMW profitja a második negyedévben

Több mint negyedével növelte adózott eredményét a BMW az idei második negyedévben - közölte a bajorországi gyártó kedden az európai piacnyitás előtt.

A világ legnagyobb prémiumautó-gyártója 1,77 milliárd euró (412 milliárd forint) nyereséget termelt az április elejétől június végéig tartó három hónapban. Ez 27,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A profitmarzs - a nettó nyereség a bevétel arányában - 11,7 százalékra nőtt a 2013. második negyedévi 9,6 százalékról. A BMW ezzel megelőzte két nagy vetélytársát, az Audit és a Mercedest.

Az értékesítési árbevétel nem egészen 2 százalékkal, 19,9 milliárd euróra emelkedett. A társaság összesen kicsivel több mint 533 ezer autót adott el április-júniusban. Különösen népszerűek a BMW 5-ös sorozat szedánjai és az X5-ös városi terepjáró.