A Camacari és Taubaté településeken lévő két Ford gyárban azonnal leállítják az autógyártást, csak az alkatrészgyártás folytatódik egy darabig, amíg az itt gyártott típusokhoz fel nem épül a szükséges raktárkészlet. A Horizontéban működő Troller üzem, ahol Ranger alkatrészekből építenek Jeep-jellegű terepjárókat, az év vége felé szünteti be a működését - írja a Totalcar.hu.
A lépés nagyjából hatezer munkahely váratlan megszűnését jelenti a következő hónapokban. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója ugyanakkor hangsúlyozta, a cég nem vonul ki Brazíliából. Megtartják és tovább működtetik a fejlesztőközpontot Bahiában, a próbapályát Tatuíban, és a regionális értékesítési központot Sao Paulóban.
A Totalcar szerint az olcsó, helyben gyártott Ecosport és Ka modellek helyett olyan típusokkal bővítik a dél-amerikai palettát, mint a Bronco (ami a Troller T4 helyére jön), a Mustang Mach 1 vagy a következő Transit és Ranger sorozat.