Áprilisban a cseh autógyárakban 92 259 új személygépkocsi készült, 25 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Elektromos autókból 36 769 darab készült, ami 14 százalékos csökkenés. A nagyarányú termeléscsökkenést alapvetően az ukrajnai háború, illetve a koronavirus-járvány következtében kialakult alkatrészhiány okozta.
A legnagyobb cseh autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto termelése 30,8 százalékkal 211 359 darabra esett vissza. A Kolínban működő japán-francia Toyota 46 089 autót állított elő, ami 20,1 százalékos csökkenés - írja az MTI.
Ugyanakkor az észak-morvaországi Nosovicében működő dél-koreai Hyundai-gyár növekedést ért el: az első négy hónapban 103 901 autót gyártottak, 14,9 százalékkal többet, mint ez előző év azonos időszakában.
A két csehországi autóbuszgyár 1655 darab buszt gyártott, 16,2 százalékkal többet, mint egy éve. A Jawa Moto motorkerékpárgyár termelése 146 százalékkal 888 darab motorra emelkedett.
Az április az uniós autópiacon is nagyon gyenge volt. Az Európai Autógyártók Szövetségének friss statisztikái szerint 20 százalékkal csökkentek az eladások. A kivételek közé tartozott Románia, ahol több mint 30 százalékkal bővül a piac. Magyarország a középmezőnyben foglal helyet. Csehországban viszont több mint 22 százalékos volt a csökkenés. (A legfrissebb európai autópiaci helyzetről ebben a cikkünkben olvashat részletesen.)