A BYD, Kína legkelendőbb autómárkája kezdetben 25 000 euró és 30 000 euró (körülbelül 10 és 12 millió forint) közti áron kínált elektromos járműveket Németországban – emlékeztetett Stella Li, az autógyártó nagyvállalat ügyvezető alelnöke egy lapinterjúban.

A BYD egyik első embere bírálta a Kínában gyártott elektromos járművekre a jövő hónaptól kivetett európai uniós vámokat is, és mindezt úgy értelmezte, mint olyan intézkedést, amelynek árát végső soron a hétköznapi fogyasztók fogják megfizetni.

Nem hiszem, hogy az EU további kompromisszumokat fog kötni. Az autóipari lobbi nagyon erős

– fejtette ki véleményét Stella Li, hogy az Európai Bizottság múlt hét pénteken megszavazta: újabb, igencsak súlyos büntetővámokat vetnek ki a Kínában gyártott, és onnan importált elektromos járművekre.

Stella Li hozzátette: a BYD 2025 végétől Magyarországon kezdené meg az autógyártást, és arról is beszélt, hogy várakozásaik szerint meghatározó piaci szereplővé válhatnának Európában – idézi az Europe Autonews.

Mindeközben német értékesítési csapataikat folyamatosan bővítik annak érdekében, hogy elnyerjék az európai autóvásárlók bizalmát, mivel a kínai nagyvállalat stratégiája a hosszú távú európai jelenlét megalapozása. 

Stella Li azt is elmondta, hogy az európai autógyártók azért nem versenyképesek, mert nem rendelkeznek következetes elektromos autó politikával, és megpróbálják kizárni az egészséges versenyt.

Itt a sorsdöntő eredmény: Brüsszel „hadat üzen” Kínának

Arról szavazott az Európai Bizottság pénteken, hogy kivetnek-e újabb büntetővámokat a Kínában gyártott, és onnan importált elektromos járművekre.

A részletekről ITT írtunk bővebben.