A szakmai szervezet egyelőre kutat, adatokat gyűjt az országban eladott külföldi autók forgalmazásáról - számolt be a CADA egyik vezetőjére hivatkozva a China Daily című angol nyelvű napilap szerdán. Luo Lej főtitkárhelyettes elmondta, hogy az országos felügyeleti hatóság arra kíváncsi, az autógyártók nem határoztak-e meg minimum fogyasztói árat kínai értékesítőik számára.

Az országos fejlesztési és reformbizottság egyelőre hivatalosan nem erősítette meg ilyen irányú szándékát, s a külföldi cégek sem tudnak az adatgyűjtésről. A Hszinhua állami hírügynökség a múlt hónap végén kommentárban verte el a port a külföldi autógyártókon, mondván, túlzott mértékű nyereséget zsebelnek be az import gépkocsik eladásából, és kartellellenes vizsgálatot szorgalmazott.

A szerző szerint egyes külföldről behozott autók a külföldi ár duplájába kerülnek Kínában. Példaként említette a Volkswagen luxuskategóriás autóit, és megnevezte még a márkák között az Audit és a BMW-t.

A külföldi gyártók vegyesvállalati formában, Kínában gyártott autói körülbelül a kínai értékesítés egyharmadát fedik le, az importban többnyire luxusautók vannak, amelyek tavaly az eladások 5,7 százalékát tették ki.

Kína a luxusautók meghatározó piaca, becslések szerint 2020-ig évente körülbelül 2,7 millió darab talál majd vevőre a kelet-ázsiai országban. Az évtized végére Kína e kategóriában is vélhetően piacvezetővé válik.