Az amerikai vállalat hétfőn közölte, hogy a saarlouis-i üzem, ahol az Európában legnépszerűbb Ford-modellt, a Focust gyártják, február 19-ig zárva marad. Az üzem mintegy ötezer munkavállalót foglalkoztat.
A Ford egyik szóvivője a CNN amerikai hírtelevízió beszámolója szerint úgy fogalmazott, szoros figyelemmel kísérik a helyzetet, és kiigazítják a gyártási ütemterveket, hogy minimalizálják a munkavállalókra, a beszállítókra, a vevőkre és a kereskedőkre gyakorolt hatást Európa szerte. Hozzátette, hogy a vállalat jelenleg nem tervez hasonló lépést más európai létesítményeiben.
Az indiai Csennai városban működő gyár január 14-én állt le három napra a tamil újév kezdetét jelző hindu ünnep (pongal) miatt. Itt egy héttel, január 24-ig hosszabbította meg a Ford a gyártás szüneteltetését.
A globálisan tapasztalható chiphiány miatt a Ford a múlt héten kénytelen volt felfüggeszteni a termelést a Kentucky államban lévő Lousville városban is a városi terepjárókat gyártó üzemében.
Több autógyártó, köztük a Volkswagen, a Daimler, a Fiat Chrysler, a Toyota, a Nissan és a Honda már figyelmeztetett a közelmúltban, hogy problémákat okozhat a gyártásban, hogy hiány alakult ki a számos alkalmazásban, például a vezetést segítő rendszerekhez vagy éppen a navigációs vezérléshez használt csipekből.
Az Audi német luxusautó-gyártó már bejelentette, hogy tízezer munkavállaló esetében rövidített munkaidőt rendelt el az elektronikai alkatrészek hiánya miatt. Az intézkedés alapvetően németországi és mexikói gyárakat érint.
Magyarországon a kecskeméti Mercedes-gyár volt kénytelen szüntetet elrendelni az alkatrész hiánya miatt.
Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a chipgyártó vállalatok egy része a koronavírus-válság alatt tavaly bekövetkezett autóipari leállások miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására. Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből.