Azonnali hatállyal elbocsátotta a General Motors Joel Ewanicket, a vállalat teljes világszintű marketingtevékenységéért felelős vezetőjét, egyben vezérigazgató-helyettest, a cég szóvivője szerint azért, mert nem tudott megfelelni a vállalat alkalmazottaival szemben támasztott elvárásoknak. Az USA egyik legnagyobb, 4,5 milliárd dolláros éves marketingbüdzséjéért felelős Ewanick két héttel ezelőtt még besöpörhette Dan Akerson vezérigazgató meleg hangú méltatását - írta a Wall Street Journal.
A nagyfőnök akkor még azt mondta, hogy alapvető szerepet játszik a GM átformálásában, tele van energiával, ha kell nekimegy a vezetők körében kialakult státus quónak, egy szóval jó munkát végez. Most viszont azt szivárogtatták ki a sajtónak, hogy nem tudott megfelelően elszámolni egy európai fociszponzorálási szerződésre fordított összegekkel.
Nem megy a szekér
A GM veszített piaci részesedéséből az elmúlt időszakban a tavalyi természeti katasztrófák után feltámadt japán autógyártókkal szemben és szenved az európai adósságválságtól. Nemrégiben elbocsátották a világszintű termelésért felelős vezetőt és a cég európai leányvállalata, az Opel első emberét. Összességében az a benyomás alakult ki, hogy a vállalat megújítása nem halad olyan gyorsan, mint a 2009-es csőd után remélték.
Ewanick azzal szerzett nevet magának, hogy a válság idején még a koreai Hyundai marketingfőnökeként kitalált egy akciót, amelyben azt ígérték az autósoknak, hogy visszavihetik új járgányukat, ha elbocsátják őket munkahelyükről. E húzás nyomán rakétaként lőttek ki a Hyundai eladásai.
A pénztár után is lehet reklamálni
Hasonló módszerrel kísérleteztek a Chevrolet-nál is: a vevő visszaviheti az autóját, ha nem elégedett vele, azaz helye van a reklamálásnak a pénztártól való távozás után is. Lehet, hogy vannak kis betűs részek is, mert ezt az akció nem hozott olyan sikert, mint az előbbi.
Ewanicket "balhés" vezetőként tartják számon. Felvetette például, hogy miért tart ki a GM a buszlimuzinoknál a GMC márka mellett. Vezetőtársainál ezzel kicsapta a biztosítékot, ugyanis a csődvédelem idején azzal védték meg a GMC-t, hogy komoly hűséges vásárlóbázisa van, amely nem fogadná el ugyanazt az autót Chevrolet logó alatt.
Beosztottai szerint a főnök sosem volt öt percnél tovább elégedett semmivel. Az olimpiához kapcsolt egyik reklámot például a forgatás előtt néhány órával mondta le, és teljesen új spotot rendelt. Akár jól teljesít valaki, akár nem, mindig azt várja beosztottaitól, hogy legyenek jobbak - fogalmazott a WSJ forrása.