Minden egyes alkalommal, mikor a Lucid Group vagy a Rivian Automotive elad egy elektromos autót, több százezer dollárt veszítenek a nyersanyag árának és a gyártás költségeinek emelkedése miatt - írja a Reuters.
Az elektromosautó-gyártók negyedéves jelentéseiből az derül ki, hogy az elmúlt két hétben már a megrendelési célok teljesítése is problémát okozott nekik. A Lucid bevételi költsége 492,5 millió dollárra emelkedtek a július-szeptemberi időszakban az egy évvel korábban elkönyvelt 3,3 millió dollárról, az amerikai gyártó vesztesége pedig nőtt, mivel a vásárlók közül sokan visszamondták rendelésüket, megrettenve a hosszú várakozási időtől.
A vállalat úgy látja, elegendő készpénz áll rendelkezésére ahhoz, hogy legalább a következő év negyedik negyedévéig kihúzza vele, és részvényértékesítés révén is szeretnének még 1,5 milliárd dollárhoz jutni. A cég részvényárfolyama egyébként a pénteki negyedéves bejelentés után hatalmasat, 17 százalékot zuhant, később azonban sokat ledolgozott a visszaesésből.
Rosszabb helyzetben van a brit Arrival SA, amely múlt héten már leadta a vészjelzést: fogytán a készpénzük, és nem biztos, hogy kihúzzák jövő év végéig, így valószínűleg létszámcsökkentésre kényszerülnek.
Nem fogom azt mondani, hogy nem élünk nehéz időket. Kemény dolog minden nappal és minden éjszaka technológiákon, járműveken és ezeken felül még a tőkebevonáson is dolgozni" - mondta Avinash Rugoobur, a vállalat elnöke.
Számos elektromosautó-gyártó beszélt komoly veszteségről, megugrott költségekről a szeptemberrel zárult negyedév kapcsán. Arra figyelmeztettek, hogy a magas árak velünk maradnak az infláció emelkedése mellett a globális ellátási problémák miatt is.
Elemzők azt tanácsolják ezeknek a cégeknek, hogy a nehézségek ellenére is próbáljanak meg spórolni, valamint dolgozzanak azon, hogy növelni tudják a termelést, ez ugyanis végső soron lejjebb nyomja majd az egy autóra eső költségeket, míg a gyártás korlátozása jó eséllyel nem a nyereségességhez vezető utat kövezi ki.