Bár arról nincs szó, hogy a Ford megszüntetné a kedvelt kompakt autó gyártását, érdemes odafigyelni a bejelentésekre, hiszen a cég nemrég a Mondeót nyugdíjazta, majd úgy döntött, hogy a Fiestákból sem készít többé háromajtós kivitelt. A vállalat kínálata erősen a SUV-ok felé orientálódott, amely persze egy teljesen racionális döntés és nem is egyedi az autóiparban.
Az is figyelemreméltó, hogy a Ford - ígérete szerint - 2030-ra kizárólag elektromos autókat fog kínálni Európában. Személygépkocsi üzletágát az elektromos Model e üzletágra és a Ford Blue belsőégésű motoros egységre osztja fel, hogy jobban felkészítse az autógyártót a villamosításra való átállásra - írja az Autonews.
A Saarlouisban található üzem termelését, amelynek hosszú távú jövője kétséges, augusztus 29. után csökkentik - mondta Markus Thal üzemi tanácsfőnök. Ez a dolgozók félelme szerint tovább növeli a gyár létszámfeleslegét.
A gyár jövője azután vált kétségessé, hogy a Ford márciusban bejelentette, hogy 2 milliárd dollárt fektet be másik németországi összeszerelő üzemébe, Kölnbe, ahol a Volkswagen csoport MEB platformjának felhasználásával teljesen elektromos autókat fog gyártani.
A saarlouis-i hírek azután érkeztek, hogy Martin Sander június 1-jén átvette a Ford európai személyautó üzletágának vezetését és a németországi tevékenységének irányítását, beleértve a kölni és a saarlouis-i gyárat is. Sander, aki korábban az Audi európai értékesítési vezetője volt, egyben a Ford európai Model e üzletágának vezérigazgatója is.
A Focus eladásai 28 százalékkal 27 151-re csökkentek Európában áprilisig a Dataforce adatai szerint.