A bejelentés a kínai technológiai cégekkel szembeni folyamatos szabályozási szigorítás közepette történt, amely már érintette a Didi Global fuvarmegosztót, akkor a felhasználók adatvédelme miatt szálltak rá a hatóságok a társaságra. Az Uberhez hasonló kínai szolgáltató esetében most új frontot nyitott a kínai állam: az olyan problémákra válaszul, mint az önkényes árképzés, a sofőrök túlhajszolása és a "túl magas" fuvardíjak, az Államtanács és más hatóságok iránymutatást fognak kiadni a sofőrök munkakörülményeinek javítása érdekében.
Az ajánlott változtatások között szerepel a platformok által az utasoktól elvett százalékos levonásokra egy felső határ bevezetése. Ráadásul ezeket a csökkentéseket nyilvánosságra kell hozni. A további iránymutatások között szerepel annak biztosítása, hogy a járművezetők megfelelő fizetést és elegendő pihenőidőt kapjanak - írja a Reuters.
Kapcsolódó
A jutalékok százalékos felső határának bevezetése akadályozhatja a Didi Csuhszing, Kína piacvezető fuvarszervező cégének bevételnövelését, de lassíthatja az olyan riválisok, mint a Meituan és a Soukhi Jücse terjeszkedését.
A kínai állampárt egyre inkább rászáll a techcégekre, valamint a szupergazdagokra: szerdán bejelentették, hogy új adókkal, ellenőrzésekkel szüntetik meg a társadalmi egyenlőtlenséget, amelyet ezek a szereplők okoznak.