A General Motors bejelentette, hogy jelentős kihívásokkal küzd, ezért 5 milliárd dollárral csökkenti nyereségét a Kínában akadozó működésének kezelésére irányuló átalakításokra szánt erőforrások részeként.

A feszültséghez a zuhanó eladások, a csökkeni piaci részesedés, valamint a hazai elektromos és hibrid járműgyártók által támasztott éles verseny okozza.

A 2024-es év első kilenc hónapjában a General Motors 347 millió dolláros veszteséget jelentett az állami tulajdonú SAIC Motorral közös kínai vállalatánál. A régióban közel 20 százalékkal csökkentek az autógyártó eladásai, piaci részesedése pedig 6,8 százalékra esett vissza, ami a 2015-ös több mint 15 százalékhoz képest meredek visszaesést jelent.

Az Autoblog felidézi, hogy a SAIC-GM 1997-ben jött létre, és olyan márkájú járműveket gyártott többek között, mint a Cadillac és a Buick. Évekig megbízható profittermelője volt az anyavállalatnak és meglovagolta a fellendülő kínai piacot. Azonban ez a helyzet mostanra teljes átalakult: a BYD és a Geely térhódítása az elektromos és a hibrid technológiák terén oda vezettek, hogy ez a két gyártó mostanra az összes kínai járműeladás több mint felét elszipkázza.

Folytatódik a káosz: kőkemény sztrájk indul

A Volkswagen munkásai nem hajlandók elfogadni a bércsökkentést, így munkabeszüntetéssel tiltakoznak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.