Nagyon meghúzták a fogyasztók a nadrágszíjat. Ebben a kemény környezetben pedig mindenhogyan jót tesz a kiskereskedelemmel, ha a drágább versenytársaktól tud vásárlókat elcsalogatni.

A bútorkirály IKEA ebben meg is látta a lehetőséget és több mint 2 milliárd eurót költött arra, hogy csökkentse a legnépszerűbb termékeinek árait. Jasper Brodin, az IKEA anyavállalatának, az Ingka Groupnak a vezérigazgatója a Business Insidernek azt mondta, bár az elmúlt év kihívásokkal teli volt, ez a stratégia kifizetődő.

Brodin szerint finoman szólva sem az idei volt a legvirágzóbb év. Úgy látja, a vásárlók szükségletei nem változtak, azonban sokkal inkább pénzszűkében vannak.

Azonban azzal, hogy a svéd vállalat befektetett az alacsony árakba, több vásárlót is elszipkázott a drágább konkurenciától.

A megfizethetőségre való összpontosítás azonban nem volt egyszerű: a vállalatnak az augusztus 31-gyel véget ért pénzügyi évben 2020 óta először csökkent az éves forgalma, méghozzá több mint 5 százalékkal.

A vezérigazgató úgy látja, hogy a jelenlegi fogyasztói hangulat kísértetiesen hasonlít a 2008-as pénzügyi válság utáni időszakra.

Miközben lehűlt az infláció, a világjárvány óta megváltozott fogyasztási szokások miatt továbbra is keresik a kiadáscsökkentés módját az emberek.

Kényszermunka miatt eurómilliókat fizet az egykori melósoknak az IKEA

Kártérítést fizet az IKEA svéd bútorgyár az egykori keletnémet kényszermunkásoknak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.