Nagyon meghúzták a fogyasztók a nadrágszíjat. Ebben a kemény környezetben pedig mindenhogyan jót tesz a kiskereskedelemmel, ha a drágább versenytársaktól tud vásárlókat elcsalogatni.
A bútorkirály IKEA ebben meg is látta a lehetőséget és több mint 2 milliárd eurót költött arra, hogy csökkentse a legnépszerűbb termékeinek árait. Jasper Brodin, az IKEA anyavállalatának, az Ingka Groupnak a vezérigazgatója a Business Insidernek azt mondta, bár az elmúlt év kihívásokkal teli volt, ez a stratégia kifizetődő.
Brodin szerint finoman szólva sem az idei volt a legvirágzóbb év. Úgy látja, a vásárlók szükségletei nem változtak, azonban sokkal inkább pénzszűkében vannak.
Azonban azzal, hogy a svéd vállalat befektetett az alacsony árakba, több vásárlót is elszipkázott a drágább konkurenciától.
A megfizethetőségre való összpontosítás azonban nem volt egyszerű: a vállalatnak az augusztus 31-gyel véget ért pénzügyi évben 2020 óta először csökkent az éves forgalma, méghozzá több mint 5 százalékkal.
A vezérigazgató úgy látja, hogy a jelenlegi fogyasztói hangulat kísértetiesen hasonlít a 2008-as pénzügyi válság utáni időszakra.
Miközben lehűlt az infláció, a világjárvány óta megváltozott fogyasztási szokások miatt továbbra is keresik a kiadáscsökkentés módját az emberek.
Kényszermunka miatt eurómilliókat fizet az egykori melósoknak az IKEA
Kártérítést fizet az IKEA svéd bútorgyár az egykori keletnémet kényszermunkásoknak.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.