A lengyel állami tulajdonban lévő ElectroMobility Poland (EMP), amelyre azt a feladatot bízták, hogy kifejlessze az önálló lengyel elektromos autót - amit Izerára kereszteltek - licencszerződést kötött a a kínai Geely autógyártóval az autó platformjának szállításáról - adta hírül a Notes from Poland. Ez a cég vásárolta meg az európai Volvo és Lotus márkákat, egyebek mellett.
Nagyjából úgy is felfoghatjuk, hogy valójában az európai autógyártási kultúra egy kínai csavarral visszatér az öreg kontinensre. A kínaik hátsókerék-meghajtású, Sustainable Experience Architecture (SEA) névre keresztelt platformja érkezik, amelyet már használ a Smart, a Lynk&Co and ZEEKR.
Az Izera az első, a Geely saját portfólióján kívüli, közvetlen külső vásárlója a SEA-nak. Piotr Zaremba, az EMP vezérigazgatója úgy véli, hogy ez az együttműködés hosszabb távon utat nyithat a helyi beszállítók bekapcsolódása előtt is.
Nem olyan egyszerű
Az Izera a tervek szerint három kompakt modellt: egy SUV-ot egy ferde hátút és egy kombit tartalmaz majd. Ezeket 51 és 69 kWh teljesítményű kivitelben fogják árusítani tisztán elektromos meghajtással. Hatótávolságuk 340-540 kilométer lesz egy feltöltéssel. Egy 150 kW-s töltővel lehet majd az akkumulátorokat feltölteni.
Az Izera, amely cseh-lengyel határon lévő hegyekről kapta a nevét - 2020-ban mutatta be első kísérleti autóját, azóta halogatják a fejlesztést. Az autók gyártóbázisának építését, Jaworznóban tavaly akarták elkezdeni, ami nem jött össze, így 2024-ről 2025-re tolták az első autók gyártásának évét.
Gondok vannak a gyárhoz szükséges ingatlanok kisajátításával és kérdéses a finanszírozás. Az EMP tulajdonosa több mint a 80 százalékban az állam, a maradék az ország energiavállalataié. Mindkét tulajdonos büdzséjét megtépázza az energiaválság.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Népharag zúdul a láncokra Európában, a vásárlók elmossák az élelmiszerinflációt

Megvan a bukás oka: túl rondák a német autók?
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás

A telefon- és internetdíjakba is belenyúlhat a kormány

Távolodunk a 400-as eurótól, így zárta a napot a forint

Tízezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Bemondták a tíz százalékos áremelést - Gazdasági kényszer nyomasztja a burkolókat is
