Egy új Finance Buzz elemzés szerint az Egyesült Államok gyorsétteremláncai az elmúlt tíz évben drasztikus áremelésekbe kezdtek.

A szórás viszonylag nagy, ám az általánosan elmondható, hogy az ételek árai nagyobb volumenben nőttek, mint az  infláció mértéke. 

Az utóbbi tíz év áremelkedései 39-100 százalék között mozogtak, amely meghaladja az átlagos inflációs emelkedést az Egyesült Államokban. Ennek értéke ugyanis 31 százalék volt a vizsgált időszakban. Világosan látszik, hogy a világ legnagyobb gyorsétterem-láncánál, a McDonald’s-nál emelkedett a legnagyobb mértékben az árak. 

A népszerű menük árai akár 100 százalékkal emelkedtek tíz év alatt, azaz megkétszereződtek, de egyes ételeik összege még akár az ennél nagyobb növekedést is elérhette.

Az amerikai árak egyre több vásárló elégedetlenségét váltják ki, amelyek a 18 dolláros (6600 forint) Big Mac menü és az 5,69 dolláros (közel 2100 forint) hasábburgonya árai után nem is annyira meglepő – írja a New York Post. 

Daniel Roccato, a San Diego-i Egyetem vállalati pénzügyeket oktató professzora szerint további áremelés már nem igazán várható.

Ezt valószínűsíti az amerikai McDonald's többúj ajánlata is, amely megpróbálja a vevőket visszacsalogatni az éttermekbe. 

Az elmúlt évek elemzései rendre azt mutatják, hogy a legnagyobb láncokban a fogyasztói kör összetétele inkább a szegényebb, alacsonyabb jövedelemmel bíró társadalmi csoportok irányába tolódik, vagyis ők adják a visszatérő  vásárlók zömét.

A vállalatoknak éppen ezért egyre inkább figyelniük kell arra, hogy mekkora az az árváltozás, amit még nagyobb arányban eltűrnek a vevők. 

Újabb szokatlan lépés a McDonald’s-tól

Az amerikai gyorsétteremlánc jelentős összeget fektet a jövőben a digitális marketingbe.
Bővebben--->