A Mitsubishi 2021-es eladásainak 7 százalékát adták a teljesen elektromos (Battery Electric Vehicles, BEV) és a hálózatról tölthető, azaz plug-in hibrid elektromos (PHEV) autók együttesen. A Mitsubishi tervei szerint 2030-ra eladásainak már a felét teszik ki az „elektromosított” modellek, 2035-re pedig már a száz százalékát.
A japán autóipari cég a 2030-as pénzügyi év végéig, 2031 márciusáig 1,4-1,8 ezer milliárd jent (3,6-4,7 ezer milliárd forint) tervez elektromobilitási gyártmányfejlesztési beruházásokra fordítani. Ebből 210 milliárd jent (546 milliárd forint) fordítanak majd akkumulátor-gyártási beruházásokra – számolt be a Reuters.
16 új modellt mutatnak be 2028-ig
A Mitsubishi, amely egyébként társult tagja a Renault-Nissan konszern részvény-kereszttulajdonlásos együttműködésnek, 16 új modellt készül bemutatni az elkövetkező öt évben. Ebből egy a Renault egyik akkumulátoros (BEV) modellje lesz, egy másik pedig a Nissan egy akkumulátoros modellje. A fennmaradó 14 modellből hét lesz belsőégésű motoros, öt hibrid, kettő pedig akkumulátoros elektromos.
A meglévő modelljeink közül bővíteni fogjuk azokat a földrajzi területeket, ahol a PHEV Outlander zászlóshajónkat kínáljuk, és növelni fogjuk a tavaly újraindított Minicab-MiEV könnyű haszongépjármű EV értékesítését
– mondta Takao Kato vezérigazgató.
A Mitsubishi által tervezett 16 új modell közül egy a Renault BEV modellje, egy másik pedig a Nissan modellje lesz – közölte a Mitsubishi a 2023-2025-ös pénzügyi üzleti terv részét képező prezentációs anyagokban.