A müncheni székhellyel rendelkező vállalat 2,15 milliárd euró nyereséget ért el az első negyedévben, 31 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában (1,64 milliárd euró). A BMW első negyedéves bevétele éves összevetésben 12,4 százalékkal emelkedve, 23,448 milliárd euróra nőtt - idézi az MTI.
A kedvező adatok az európai, észak-amerikai és az ázsiai eladások növekedésének, valamint a SUV és a 7-es sorozatú modellek iránti kereslet bővülésének köszönhetők. A jelentésben kiemelték, hogy a BMW az elektromos járművek piacán növelni kívánja jelenlétét.
A BMW az i3 és az i8 elektromos modellek eladását csaknem 20 ezerre növelte az első negyedévben. Bár ez még csupán az összeladás 3 százaléka, Harald Krüger vállalatvezető hangsúlyozta: a cég az idén több mint 100 ezer elektromos modellt értékesíthet. Az autóipari vállalatok egyre többet fektetnek be az elektromos járművek gyártásába és fejlesztésébe, hogy megfeleljenek a kormányok alacsony károsanyag-kibocsátású autók iránti növekvő igényének.
Két német az élen
Harald Krüger, elnök-vezérigazgató korábban elmondta: növelni akarják a különösen nagy nyereséget termelő sportmodellek gyártását, és az így befolyó összegeket részben arra fordítják, hogy fejlesszék a teljesen elektromos autók gyártását. A BMW rekordra számít idén az eladott járművek száma, a bevétel és a profit szempontjából egyaránt.
A BMW tavalyi kamat és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 2,2 százalékkal 9,39 milliárd euróra csökkent, a bevétele eközben rekordszintre, 94,16 milliárd euróra emelkedett.
Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban az Ernst & Young adatai szerint. A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot.
Az 1916 óta működő, világszerte csaknem 125 ezer alkalmazottat foglalkoztató BMW részvényárfolyama csütörtök délután 0,10 százalékos pluszban, 87,21 eurón állt a frankfurti tőzsdén.