A német Volkswagen-csoporthoz tartozó SEAT S.A. vállalat 73 éves történetének második legjobb értékesítési eredményét érte el tavaly – jelentette be Wayne Griffiths, a cég elnöke.
A vállalat 2022-ben 10 milliárd eurót meghaladó forgalmat ért el, 14 százalékkal többet az előző évinél. Adózás utáni nyeresége 68 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 256 millió eurós veszteséggel.
Az elnök rámutatott, mindezt annak ellenére érte el a vállalat, hogy a félvezetők hiánya és a nyersanyag-ellátási problémák miatt kevesebb autót gyártottak a tervezettnél.
Az éves jelentés szerint a kiskereskedelmi értékesítés a 2021-es 470 531 darabról 2022-re 385 592-re csökkent. Az új gépjárművek nagykereskedelmi értékesítési darabszáma ennél kisebb mértékben, 474 401 darabról 455 297 darabra mérséklődött.
Újra merünk költekezni, új autókra is telik
Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban. Bővebben>>>Ez a márka hódított a leginkább
A pozitív pénzügyi eredmény egyebek mellett a Cupra márka térhódításának tulajdonítható, amelynek Formentor modellje az eladásokban megelőzte a SEAT Aronát, a vállalat eddigi legkelendőbb típusát.
Az öt évvel ezelőtt bevezetett új márka tavaly az értékesített járművek 40 százalékát tette ki, ezért idén ennek 50 százalékra növelését célozták meg.
A következő évben két új Cupra-modell érkezik, a Tavascan és a Terramar, egy évvel később pedig piacra dobják az Urbanrebel nevet viselő típust is.
A vállalat célja, hogy 2025 és 2030 között hárommillió elektromos autó kerüljön ki a spanyolországi gyárakból, évente 500 ezer a martorelli üzemből. Csak az elektromos fejlesztésekre hárommilliárd eurót költenek 2025-ig.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!