Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója szeptemberben egy felügyelőbizottsági ülésen azt mondta, hogy a vállalat 30 ezer munkahelyet szüntethet meg, ha túl lassan áll át a teljesen elektromos járművekre - írja az Autonews.
Ehhez tette hozzá, hogy a Tesla által generált verseny miatt az átalakulás felgyorsult. A Volkswagen szóvivője azt nem tagadta, hogy ez Diess véleménye, azt azonban igen, hogy konkrét számításokat végeztek volna az elbocsájtásokról.
A Tesla új európai gyárában már a jövő hónapban legördülhetnek az első autók a gyártósorról, de a sorozatgyártás hosszabb időt vesz igénybe - mondta Elon Musk egy megnyitóval egybekötött fesztiválon. A gyár a tervek szerint novemberben vagy decemberben kezdi meg a Model Y-ok gyártását. Valószínűleg a Tesla kínai létesítményeiből fogja beszerezni az akkumulátorokat, amíg egy németországi cellagyár el nem készül.
A Teslának, azon belül is Model Y-nak köszönhető, hogy Norvégiában már az összes új autó 77,5 százalékát tették ki az elektromos modellek. A kis SUV önmagában 19,8 százalékos részesedést hasított ki a tortából. Ezt követte a Model 3 12,3 majd pedig szintén új Skoda Enyaq 4,4 százalékkal. A gyár termékeit Kínában is nagyon veszik, az eladott új autók több mint 20 százalékát már az elektromos járművek teszik ki, ennek egyik legnagyobb győztese pedig a Tesla.
Az elektromos autóknak sokkal kevesebb alkatrésze van, mint a belső égésű motorral hajtott autóknak, így kevesebb munkást igényel a gyártásuk. Egy becslés szerint 2025-ig 100 000 munkahely szűnhet meg a német autóiparban a villamosítás következtében.
Magyarországon összességében közel 170-200 ezer ember dolgozik a járműgyártásban, ideszámítva a beszállítókat is. Ha az e-autók gyártása valóban beindul, itthon is a Volkswagen vezér által felvetett károkat okozhat az átalakulás.