A cég motorgyártásért felelős alelnöke, Norm Bafunno egy interjúban elmondta, hogy az eredetileg tervezett négy gyártósort további kettővel bővítik, így már tisztán elektromos meghajtású autók számára is készítenek akkumulátorokat a gyár indulásakor. A gyár éves kapacitása elérheti az 1,2 millió darabot - írja az MTI.
A japán autógyártó döntését befolyásolhatta, hogy az amerikai szenátus augusztus elején elfogadott infláció elleni törvénycsomagjában (Inflation Reduction Act) további adókedvezményeket helyezett kilátásba az elektromos autógyártáshoz kapcsolódó helyi beruházások után.
Észak-Karolina állam vezetése a beruházás bejelentésekor 315 millió dolláros támogatást helyezett kilátásba, amennyiben a projekt összértéke meghaladja a 3 milliárd dollárt.
A Toyota 2030-ig 13,5 milliárd dollárt készül befektetni globálisan akkumulátor üzletágába.
Az Egyesült Államokban az elmúlt hónapokban több autógyártó is bejelentett akkumulátorgyártásra vonatkozó együttműködéseket. A Honda és az LG egy nappal korábban egy 4,4 milliárd dolláros beruházásról tett bejelentést. A japán autógyártó és a dél-koreai elektronikai vállalat közös akkumulátorgyárának építése 2023-ban indulhat és két év múlva fejeződhet be.
Tavaly októberben az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött Stellantis konszern adott hírt új akkumulátorgyár létesítéséről, idén májusban pedig Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai döntött egy 5,5 milliárd dolláros projekt indításáról Georgia államban. A Mercedes-Benz már idén megkezdte a termelést Alabama állambeli új gyárában, ahol az EQS és EQE elektromos meghajtású sportterepjárók számára gyártanak akkumulátorkat.