A Brand Finance Global 500 összesített jelentése szerint 2024-ben is a legnagyobb és legnyereségesebb autógyártó lett a Toyota Csoport vezető márkája, a Toyota. A márkaértékelési tanácsadó cég számításai szerint az elmúlt évben 23 százalékkal 64,7 milliárd dollárra növelte a márkaértékét az ázsiai cég, minek köszönhetően a tavalyi évben is japán vállalat maradt a legértékesebb autómárka.
Ezzel az eredménnyel a legnagyobb értékűre becsült japán brandként és összesítésben a világ 18. legértékesebb márkájaként végzett (a lista első három helyét egyébiránt az Apple, a Microsoft és a Google foglalta el).
A Brand Finance 92,3-as márkaerősségi indexxel AAA+ márkaerősségi besorolással minősítette a japán vállalkozást – olvasható a Toyota Central Europe – Hungary Kft. közleményében.
Az Interbrand eltérő módszertannal készített értékelése szerint pedig 72,8 milliárd dollárral (a járműpiacot toronymagasan vezetve) a hatodik legértékesebb márka volt 2024-ben az ázsiai autógyártó.