A Volkswagen (VW) ismét új lapot nyitott, és a hét végén ismét csökkentette éves kilátásait. Ez már a második alkalom a mostani három hónapos ciklusban, hogy a konszernnél gyengébb teljesítményre hivatkoznak. Elsősorban a kínai piacon teljesítenek gyengén az öreg kontinens vezető autómárkái.
A szerényebb éves profitvárakozások bejelentésére két nappal azt követően került sor, hogy a a VW-csoport vezetése kulcsfontosságú tárgyalásokba kezdett az IG Metallal, Németország legerősebb, egyben legnagyobb szakszervezetével a bérekről és a munkahelyek védelméről.
A Volkswagen-csoport vezetősége ugyanis a hónap elején mondta fel a német üzemeiben 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi programot, amely 2029-ig megtiltotta volna a cégcsoportnál a kényszerelbocsátásokat. Azóta kiderült, hogy a cégvezetés 30 ezres létszámleépítést tervez Németországban.
A Volkswagen 2024-re jelenleg 5,6 százalék körüli haszonkulccsal számol az eredetileg betervezett 6,5-7 százalékhoz képest, hivatkozva a kihívásokkal teli piaci környezetre. Míg az eladások várhatóan 0,7 százalékkal 320 milliárd euróra csökkennek, miután a vállalat eredetileg akár 5 százalékos növekedésre is számított – írja a Reuters.
Bezár a gyár, dühös a munkás, zuhan a profit: ez lett mára a Volkswagen?
Igencsak nehéz helyzetbe kerültek az egyre gyengébb eladási adatokat produkáló német autógyártók: például hamarosan több tízezer munkahely szűnhet meg a Volkswagennél. A válság tüneteit mi sem jelzi jobban, hogy az már bőven megüti a kormányzati szereplők ingerküszöbét is. A német szövetségi gazdasági miniszter a jövő hét elejére berendelte a legfontosabb autóipari szereplőket.A részletekről ITT írtunk bővebben.