Hétfőn 30 százalékkal megemelte az elektromos járművekre vonatkozó értékesítési célját a Xiaomi, így most már 130 ezer gépkocsit szeretne idén eladni, ami jóval felülmúlja az eredetileg kitűzött 76 000 darabos célt.

Azért, hogy lépést tartson a kereslettel, a Xiaomi június óta megduplázta a gyártási műszakokat, és elindította a prémium SU7 Ultra modellt, amelynek ára több mint 110 ezer dollár (több mint 42 millió forint). 

A kínai vállalat 92,5 milliárd jüan (közel 5000 milliárd forint) bevétellel zárta a szeptemberben végződő harmadik negyedévet. Ez felülmúlta az elemzők 91,1 milliárd jüanra vonatkozó konszenzusos becslését.

Azonban még mindig veszteségesen működik a Xiaomi autós üzletága. Az egység 1,5 milliárd jüan korrigált veszteséget jelentett a negyedévről: 17,1 százalékos bruttó nyereséghányaddal –írja a Reuters.

A negyedév során a Xiaomi megőrizte pozícióját a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójaként, 42,8 millió darabos kiszállítással, ami 3 százalékos növekedést jelent, és a Canalys piackutató cég adatai szerint a globális mobilpiac 14 százalékát a kínai vállalat foglalja el.

Meglódult a piac: évek óta nem rendeltek ennyi okostelefont

A 2023-as adathoz képest 5 százalékkal több, 309,9 millió eszközt szállítottak ki a harmadik negyedévben.Itt olvashat a részletekről