A nagyobb beruházások, építkezések rengeteg energiaigényes munkafolyamat eredményeként valósulnak meg. Munkagépek egész sorát kell ahhoz üzemeltetni, hogy minden részfeladatot el tudjunk végezni, ami szükséges egy építkezésnél.
Ezek szinte mindegyike nagy energiamennyiséget használ el működés közben. Ennek a megvalósulását pedig nagyban tudja nehezíteni az, ha a beruházás helyszínén nincs kiépült energetikai infrastruktúra – írja a Zöld Pálya.
BÁRMILYEN BIZARRUL HANGZIK, A FATÜZELÉSŰ TÖLTŐ EGY MŰKÖDŐKÉPES ALTERNATÍVÁJA LEHET AZ ÜZEMANYAGGAL MŰKÖDŐ AGGREGÁTOROKNAK.
Ebben az esetben a leggyakoribb megoldást a különböző fosszilis üzemanyagokat használó aggregátorok, áramtermelők szokták jelenteni. Ezek nagy hátulütője, hogy költséges a működtetésük, illetve az, hogy az üzemanyag égetésével növeljük a kibocsátás mértékét, és így szennyezzük a környezetet.
Sok ígéretes innováció született az elmúlt 70 évben, de ezek egy közös jellemzője a helyhez, illetve infrastruktúrához kötöttség. Mivel építkezések gyakran zajlanak távol ezektől, logikusan jött az igény valamilyen mobilis technológiára, pontosabban valamilyen környezetbarát technológiával működő aggregátorra.
A Volvo CE, a Rolls-Royce és az Air Burners együttműködésében megalkotott BioCharger most ezt az igényt igyekszik kielégíteni.
AZ ÚGYNEVEZETT LÉGFÜGGÖNY-TECHNOLÓGIÁT HASZNÁLÓ ESZKÖZ A FAKITERMELÉSBŐL ÉS MEGMUNKÁLÁSBÓL SZÁRMAZÓ HULLADÉKOT ZÁRT RENDSZERBEN ÉGETI EL, A KELETKEZŐ HŐT ELEKTROMOS ENERGIÁVÁ ALAKÍTJA, ÉS EGY CSATLAKOZTATOTT AKKUMULÁTOROS TÁROLÓMODULBA TÁPLÁLJA BELE KÉSŐBBI FELHASZNÁLÁSRA.
A megtermelt energia később felhasználható akkumulátoros járművek, építőipari berendezések és hordozható elektromos szerszámok töltésére az egész építkezésen.
Az Air Burners rámutat, hogy csak az Egyesült Államokban évente mintegy hetvenmillió tonna fahulladék keletkezik, de ennek több mint 50 százaléka nyílt égésterű eszközökben végzi, ami mindamellett, hogy környezetszennyező, sokszor a keletkező hő sem hasznosul. Ezzel szemben a vállalat azt állítja, hogy zárt hurkú rendszere jelentősen csökkenti a káros anyagok és üvegházhatású gázok kibocsátását a nyílt égetésterű megoldásokhoz képest.
A közös fejlesztés végeredménye egy 450 kWh-s töltőállomás lett, aminek a tesztelési fázis után elkezdődhet a kereskedelmi forgalomra szánt gyártása is.