A Cambio startup mesterséges intelligencia alapú robotokat fejleszt, amelyek telefonos tárgyalásokban támogatnak lakossági ügyfeleket, és ügyfélszolgálati folyamatokban segédkeznek bankoknak. A cég jelentős lépéseket tesz a pénzügyi tranzakciók és az ügyfélinterakciók kezelésében, és mind a fogyasztók, mind a pénzintézetek számára előnyöket kínálva.
A neobankként indult útjára a Cambio, és a célja a pénzügyi problémákba gabalyodott emberek támogatása volt. Az ötlet Blesson Abraham alapító személyes, adóssággal kapcsolatos tapasztalataiból született. Miután azonban 2022-ben felvételt nyert egy neves inkubációs programra, a Y Combinatorbe, a cég a mesterséges intelligencia által kínált megoldások felé fordult – írja a fintech.hu.
Új missziója az adósságkezelési asszisztencia lett. A fókuszváltást a felhasználói visszajelzések és a MI-ben rejlő potenciál felismerése követelte meg.
A startup egy fogyasztóközpontú megközelítéssel indult útjára: a mesterséges intelligenciát arra használva, hogy a felhasználók nevében telefonos tárgyalásokat folytasson adósságbehajtó cégekkel. A MI-t valódi hívásokkal képezték ki a tárgyalások lefolytatására. A szolgáltatás a Cambio ügyfeleinek mintegy 70 százalékának segített megoldani az adósságaikkal kapcsolatos ügyeiket, sőt még a hitelpontszámukat is javítani tudta – jelentős emberi beavatkozás nélkül.
Az, hogy a Cambio képes volt kezelni az adósságbehajtási hívásokat, hamarosan elvezette a céget a következő ötlethez: egy AviaryAI nevű mesterséges intelligenciához, amelyet a bankok és hitelszövetkezetek használhatnak az ügyfeleik felhívására.
A sikereire építkezve a Cambio az ügyfelek mellett a szolgáltatói oldalt is elkezdte kiszolgálni. Már bankok és hitelszövetkezetek számára is lehetővé teszi, hogy mesterséges intelligenciát alkalmazzanak a hívások során. Az AviaryAI néven ismert megoldásával pénzügyi termékeket és szolgáltatásokat népszerűsít potenciális ügyfeleknek.