A népszerű online játékban ha betérünk az avatárunkkal az úgynevezett Catalog "Avatar Creator Experience"-be, nagyjából olyan hangulat vár ránk, mintha a Váci utcán sétálnánk. A virtuálisan elérhető üzletet a BBC szerint már több mint 1,6 milliárdszor látogatták meg. 

Ezt azonban nem egy nagy globális technológiai vállalat hozta létre, hanem egy 19 éves birminghami diák, Muneeb.

Az alkalmazást 2021-ben szórakozásból hozták létre, ám hamarosan „minden egy helyen” (one stop shop) üzletté vált. Lényegében a virtuális divat nagy digitális áruházaként működik, ahol valós pénzzel vásárolhatunk tárgyakat.

Az avatár öltöztetése jelentős részét képezi a Roblox platformjának, és  a világ legnagyobb márkái közül néhányan felismerték, hogy ez potenciálisan jövedelmező partnerségeket jelenthet.

Ebben a hónapban a Roblox Innovation Awards-on Muneeb virtuális boltja a divat kategóriában nyert, olyan hatalmas globális márkákat maga mögé utasítva, mint a Gucci és Karlie Kloss, amit ő maga a bolt kitalálója is „szürreálisnak" nevez.

„Nem számítottam arra, hogy magamtól megnyerem ezt a díjat, de nagyon örülök, hogy a közösség tagjai élvezik az alkotásomat." – mondta Muneeb a brit közszolgálati lapnak.

Bár a Roblox ingyenesen játszható, a játékon belüli vásárlások, például a ruhák és kiegészítők valószínűleg nagy bevételi forrást jelentenek a készítők számára, mivel a napi játékosok számát több mint 70 millióra becsülik.

A Birminghami Egyetem informatikus hallgatója úgy számol, hogy virtuális ruhatára mára már több mint 10 millió ruhadarabot tartalmaz.

A virtuális divatért fizetni furcsán hangozhat, de James Kay, a Roblox nemzetközi kommunikációs igazgatója szerint egyesek „nem veszik észre, hogy az emberek mekkora értéket tulajdonítanak online identitásuknak".

Ugyanakkor ez a kritikák forrása is a játékkal szemben, mivel a játékosbázis közönsége igen fiatal, és több olyan történet is megjelent a sajtóban, ami a gyerekek hatalmas online költekezéseiről szól.

A játék fejlesztői ugyanakkor azt állítják, hogy több védőkorlátot és korhatár-ellenőrzést is bevezet majd az ilyen esetek visszaszorítása érdekében.

(Vizvári Csenge)

 

Nagyot ugrott a Roblox részvénye, sok új felhasználója van a videojátéknak

Jól megy a népszerű internetes videójáték cégnek: nagyot nőtt a felhasználószám, mérsékelték a költségeket. A részvény 17 százalékkal került feljebb a negyedéves eredményközlés után.
Bővebben--->