A gond az, hogy a Tesla járművek nagyon nagy mennyiségű adatot naplóznak, és bár ezt újra és újra felülírják, a flash memória végül elhasználódik. Eleinte ráadásul a Tesla firmware sem volt olyan nagy, volt szabad tárhely, de az újabb funkciók érkezésével a firmware is nagyobb lett, szabad hely nem maradt. Vagyis a szektorokra rengeteg adatot ír rövid idő alatt a rendszer, és tovább gyorsítja a chipek elöregedését - olvasható a portálon.
A most érintett MCUv1 blokkokat 2018-ig használta a Tesla a Model S és Model X autókban, majd végül a strapabíróbb MCUv2-re váltotta. A Tesla jelenleg nem tud mást tenni, az egész modult cseréli. Ha lejárt a garancia, ez 1800-3000 dollárba kerül Amerikában.
A portál szerint bár az elektromos autókat egyszerűbbnek tartják, mint a hagyomásnyos hajtásúakat, mert kevesebb benne a mozgó alkatrész. Az idő múlásával azonban új problémákkal kell megbarátkozni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Visszavonta Kamala Harris és Hillary Clinton biztonsági engedélyét Donald Trump

Dél-koreai és török tojások millióival törnék le az árakat

Ezüst gazdaság: még alig látjuk, de elképesztő benne a potenciál

Brutális tempóban szakítják Trump aranykártyáját: kell az amerikai állampolgárság

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Megszólal Tiborcz István, minden részlet kiderül az értékmentésről

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért
