A prémium kategóriás cégek közül a Mol igazgatósága részvényenként 625 forint osztalék kifizetését javasolja a tavalyi 567 forint után. A saját részvények várható számát is figyelembe véve összesen 58 milliárd forint osztalék kifizetése várható - írja az MTI.
Az OTP igazgatósága 53,2 milliárd forint osztalék kifizetésére tesz javaslatot a közgyűlésnek, ami részvényenként 190 forint, azonban ennél kicsit több is lehet a sajátrészvények számától függően. Tavaly 167 forintot kaptak a bank részvényesei.
A Richter gyógyszeripari vállalat az idén 106 forint osztalékot tervez kifizetni a tavalyi 72 forint után.
A Magyar Telekom igazgatósága is a tavalyi 15 forintnál magasabb, részvényenként 25 forintos osztalékot javasolt az idén.
Az idén először fizet osztalékot az ingatlanbefektetéssel foglalkozó Appeninn, az igazgatóság részvényenként 7 forint kifizetését javasolja a tavalyi eredmény után.
A Rába Járműipari Holding 2002 óta először az idén ismét fizet osztalékot, az igazgatóság részvényenként 20 forintot javasolt. Három kisrészvényes azonban ennél magasabb, 50 forintos osztalék-javaslatot terjeszt a közgyűlés elé.
Az ANY Biztonsági Nyomda részvényesei a tavalyi 67 forint után az idén 84 forintos osztalékot kaphatnak.
Az ingatlanhasznosító Graphisoft Park igazgatósága 78 forintos osztalékot javasolt a tavalyi 72 után.
A tavaly november óta tőzsdén forgó Duna House-részvények tulajdonosai 130 forintos osztalékra számíthatnak az igazgatóság javaslata alapján.
A szintén prémium kategóriás Zwack Unicum az eltérő üzleti éve miatt később, június 28-ára tervezi az éves közgyűlés összehívását, a társaság eddig minden évben fizetett osztalékot, tavaly 850 forintot kaptak a részvényesei.
Hagyományosan osztalékfizetőnek számít a standard kategóriából az Elmű és az Émász, a két áramszolgáltató még nem közölte idei osztalékjavaslatát, tavaly az Elmű részvényenként 1200, az Émász 1100 forintot fizetett.
A szintén standard kategóriás Alteo energiaszolgáltató várhatóan 130 forintos osztalékot fizet részvényenként a tavalyi 120 forint után.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!