Soványabb eladásokat produkált arányaiban a Volkswagen, amelyik 9 millió járművet, 2,3 százalékkal kevesebb autót értékesített 2024-ben.
A német autógyártó keddi jelentéséből kiderül, hogy nem csupán hazájában, hanem az „árháborúval” szembenéző Kínában is visszaestek az eladások.
A VW néven rövidített vállalat autóeladásai
- Németországban 2,2 százalékkal,
- Kínában pedig 10 százalékkal olvadtak lejjebb.
Ezzel együtt az elektromos akkumulátorok értékesítése jobban teljesítményt mutat Kínában, 8 százalékkal nőtt a globális 3,4 százalékos visszaeséshez képest.
A Volkswagen költségcsökkentési lépésre szánta el magát a profit növelése érdekében az iparágban tapasztalható erősödő verseny és csökkenő kereslet közepette.
A németek csúcskategóriás autógyártói, köztük a Mercedes-Benz, a BMW és a Porsche, szintén csalatkozhattak a tavalyi évben.
Ugyanis jól megtépázta az eladásaik számát az, hogy a tehetősebb fogyasztók visszafogták a vásárlásokat a bizonytalan gazdasági helyzetben és a vártnál lassabban értékesítették az elektromos járműveket.
A Volkswagen személyautóihoz mérten a Skoda és a Seat/Cupra márkák jobban teljesítettek, mintegy 7 százalékos növekedést értek el, szemben a névadó márka 1,4 százalékos visszaesésével.
Terveik szerint a VW idén további 30 modellt ad ki, eközben a rendelések száma Nyugat-Európában mintegy 88 százalékkal megugrott az előző év azonos időszakához képest, bizonyos új modellek hatására.
Saját magukon is spórolnak a Volkswagen vezetői
A német autógyár menedzserei 10 százalékos jövedelemcsökkentést vállaltak a márka megmentése érdekében. Részletek.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!