Az északkelet-spanyolországi Zaragozában található gyár a tervek szerint 2026 végén kezdi meg a termelést a világ legnagyobb akkumulátorgyártója és a negyedik legnagyobb autógyártó, a Peugeot, Jeep és Fiat márkák tulajdonosa 50-50 közötti vegyesvállalata keretében.
Kínai vállalkozásainak felszámolása után a Stellantis 20 százalékos részesedést szerzett a kínai Leapmotorban 1,5 milliárd euróért, így kizárólagos jogot biztosított számára a Leapmotor autók Kínán kívüli gyártására és értékesítésére egy vegyesvállalaton keresztül.
A spanyol gyár a CATL harmadik nagy beruházása Európában. Németországban és Magyarországon már üzemel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Szörnyű ünnepi mérleg: több lakás vált lakhatatlanná, halálos balesetek sokkolták az országot
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni