Két éven belül összeérhet a villanyautók és a belső égésű motoros járművek ára, állítják a Goldman Sachs elemzői. Az amerikai befektetési bank munkatársai az akkumulátorok árszabásának az esésével magyarázzák a folyamatot.
Az elektromos járműveknek magasan a legdrágább alkatrészei az akkumulátorok, ezek gyakran az autó bekerülési költségének harmadát, de minimum negyedét adják – írja a Totalcar.
Az elmúlt időszakban folyamatosan csökkent az akkumulátorok ára, a Goldman Sachs 2024-ben 23 százalékos, 2025-ben pedig további 20 százalékos mérséklődéssel számol.
Az akkumulátor árváltozás csak némi késéssel jelenik meg az autók fogyasztói árában, az előrejelzés szerint 2025 vagy 2026 környékén jöhet el az a pont, amikor az elektromos autók már nem lesznek drágábbak a belső égésű motoros járműveknél, az árcsökkenés pedig ezután is folytatódni fog.
Kieran O'Regan, az About:Energy társalapítója szerint a gyártástechnológia fejlődésével egyre inkább a nyersanyag költségek határozzák meg az akkumulátorok árát. Az akkumulátorgyártás egyik kulcsfontosságú alapanyaga, a lítium jelenleg 70 százalékkal kerül kevesebbe, mint tavaly és az elmúlt időszakban