Tavaly 10,4 millió kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el világszerte, 14 százalékkal többet, mint 2023-ban - közölte a PwC nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég.
A PwC 21 piacot vizsgált. Kínára esett a forgalom közel kétharmada, mintegy 6,7 millió tisztán akkumulátoros autót értékesítettek az ázsiai országban 2024-ben. Ez több mint 20 százalékos növekedés az előző évvel összevetve.
A BEV-autók eladási listáján a második hely az Egyesült Államoké, ahol 1,2 millió ilyen autót értékesítettek tavaly, 7,4 százalékkal többet a 2023. évinél.
A harmadik helyen Nagy-Britannia végzett 382 ezer eladással, ez 21 százalékos éves növekedésnek felel meg.
A negyedik helyen Németország állt, ahol a csak akkus autók értékesítése 27 százalékkal, 381 ezerre esett az állami támogatások megszűntével.
Más európai piacokon, így Franciaországban, Ausztriában, Olaszországban, Svájcban és Svédországban is csökkentek az eladások, de a visszaesés enyhébb volt, mint Németországban.
Tavaly lényegesen nagyobb mértékben nőtt a hálózatról is tölthető (PHEV) autók eladása, mint a tisztán elektromos autóké. A vizsgált piacokon a PHEV-autók értékesítése 56 százalékkal, 6,2 millióra emelkedett. A hibrid-elektromos autók (HEV) esetében a növekedés 18 százalék volt 8,9 millió autó eladásával.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás

Hatalmas robbanással vált a tűz martalékává Putyin limuzinja, kitört a pánik Moszkvában – videó

Meglépte Musk: eladta az X-et, nem meglepő a vevő

Egyet tippelhet melyik uniós országban a legveszélyesebb a sofőrök vezetési stílusa

Népharag zúdul a láncokra Európában, a vásárlók elmossák az élelmiszerinflációt

Megvan a bukás oka: túl rondák a német autók?

Komoly ellenzéki belharc lehet 2026-ban az egyik budapesti körzetben
