Botka László, Szeged polgármestere a város idei költségvetési tervének bemutatásakor közölte:
a következő hónapokban ezres létszámban érkeznek kínai munkások az új üzemcsarnokok felépítésére. A számukra először átmeneti munkásszállás épül, majd elkezdik a végleges munkásszállók építését.
Kapcsolódó
Megismételte, hogy
a BYD tervei szerint már az év végén megkezdhetik az első szegedi elektromos autók legyártását.
A szeged.hu beszámolója szerint a polgármester azt mondta:
a hosszabb távon felvenni tervezett 10 ezer alkalmazott húsz százaléka a kínaiak szerint mérnök lesz.
- A munkásoknak saját munkásszállóik lesznek majd,
- a lakóparkok mellett véderdőt ültetnek,
- a telepen kis tó is lesz a BYD dolgozóinak,
- emellett a magasabb beosztású alkalmazottak számára új lakások építésére is szükség lesz Szegeden.
Arról, hogy az alacsony szegedi munkanélküliség közepette a BYD-hez honnan érkezhet majd elegendő munkás, a polgármester megismételte a nemrég elmondottakat, hogy
a kínaiak a helyi dolgozók alkalmazásában érdekeltek, munkaerő-tartalékot jelent a szegedi szakképzőrendszer, az egyetem mérnöki karával is fontos megállapodást kötött a BYD. Makón és Makó környékén most 7-8 százalékos a munkanélküliség, ott is van valós tartalék, Vajdaságból is egyre többen járnak át Szegedre, ott 8-9 százalékos a munkanélküliség.
Nem éri meg a BYD-nek, hogy az autógyárában túlnyomórészt kínai munkásokat alkalmazzon majd Szegeden, ugyanakkor biztosan jönnek ázsiai dolgozók is - jelentette ki nemrég Botka László.
Ahogy arról az Economx is beszámolt, a szegedi polgármester január végén azt mondta: a kínai bérek már utolérték a magyar fizetéseket, ezért, ha kínai munkások jönnének, az többletköltségeket jelentene a BYD-nek, emiatt a kínaiak törekedni fognak a helyi munkaerő alkalmazására. Az épülő BYD-gyárról azt mondta, a város minden vállalt kötelezettségét teljesítette, ami az üzem építésének feltétele volt. Mivel Szegeden most 1,3 százalékos a munkanélküliek aránya, biztosan nem lesz majd helyben elegendő dolgozó az elektromos autók új gyárába, hiszen hosszabb távon tízezer dolgozóra lesz szükség, mert kétszer akkora lesz szegedi autógyár, mint a debreceni BMW-üzem.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

Népharag zúdul a láncokra Európában, a vásárlók elmossák az élelmiszerinflációt

Megvan a bukás oka: túl rondák a német autók?

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Meglépte Musk: eladta az X-et, nem meglepő a vevő

Egy asztalhoz ült Kína és az EU, Hszi Csin-ping globális összefogást hirdetett

Nem ismernek határokat: egy városnyi ember dolgozik majd az épülő BYD-gyárban

Lépett a Nébih: kőkemény szigor lép életbe a száj- és körömfájás miatt
