Ahogy arról az Economx is beszámolt, lapértesülések szerint Brüsszel vizsgálja a BYD magyarországi üzemét: az Európai Bizottság (EB) azt gyanítja, hogy a kínai cégnek az építkezés során saját kormánya szabálytalan állami támogatást nyújtott, ami tisztességtelen versenyelőnyt biztosíthatott a vállalatnak. A vizsgálat hónapokig is eltarthat, ha végül a BYD-nek csökkentenie kell majd a termelési kapacitásait, az okozhat némi fejfájást a magyar kormánynak.

Erre reagálva Botka László Szeged polgármestere Facebook-bejegyzésében azt írta:

semmilyen drasztikus intézkedést nem tett az EU, azt csinálja, amit az uniós jog alapján minden esetben csinálnia kell, minden EU-s országban megvalósuló nagy beruházás esetében.

Hozzátetette, hogy Európai Unióban (EU) szigorú rendelkezések szabályozzák, hogy egy beruházás milyen támogatást kaphat, és ezt az EU mindig, mindenhol szigorúan ellenőrzi.

A  Szeged-Magyarország-BYD hármas megállapodása minden EU-s, magyar szabálynak, előírásnak megfelel, több mint egy évig tárgyaltunk, és ez volt az egyik legfontosabb szempont

- húzta alá az ellenzéki politikus, aki szerint a világ legnagyobb környezetvédő elektromosautó-gyárát több EU-s ország is meg akarta szerezni, lehet, hogy erre néhányan máshol irigyek, mert ők akarták megkapni.

Közölte még, hogy a gyár épül, és sok ezer jól fizető munkahelyet teremt, Szeged gazdasága pedig új lendületet kap.

Egy másik bejegyzésében, amelyben kisajátított földek ügyéről ír, azt közölte: Szeged történelmének legnagyobb, a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása a BYD-gyár: 300 hektár, 4 milliárd euró, 10 ezer új munkahely.

Nem lesz akkugyár, sem vegyipar! Tisztán elektromos autókat fognak gyártani! Lehet ennél modernebb, zöldebb beruházás?
- fogalmazott Botka László.