Szegeden autógyárat építő BYD-t 1995-ben alapította Vang Csuan-fu, aki azóta is vezeti a vállalatot. A cégalapító az 1990-es évek elején került Sencsenbe, ahol egy állami kutatóintézetnél dolgozott. Nyugdíjas állását adta fel a vállalkozás kedvéért. A Totalcar a Nikkei Asia, a CNN Business, és a Carexport.com alapján igyekezett megfejteni a világ egyik legjelentősebb villanyautó-gyártójának titkát. Íme a cég története röviden:

  • Az ázsiai pénzügyi válságot túlélve 2003-ra a világ legnagyobb mobilokban használatos nikkel-kadmiumakkumulátorokat gyártó vállalatává vált. 
  • Vang még abban az évben megvette a Hszian városában működő állami autógyártó vállalatot 269 millió jüanért (13,3 milliárd forint).
  •  A cég első önállóan gyártott autója az F3-volt, amely 2005-ben jelent meg még benzinmotoros változatban és kísértetiesen hasonlított egy Toyota Corollára.
  • Nagy fordulatot az hozta a cég életében, hogy Warren Buffett legendás amerikai tőzsdei befektető fantáziát látott benne és 230 millió dollár (mai árfolyamon 81 milliárd forint) befektetésével 10 százalékos részesedést vásárolt a vállalatban 2008-ban. 
  • 2009-ben 1370 százalékkal drágultak a cég papírjai. Vang 2009-ben Kína leggazdagabb emberévé vált.
  • A BYD értékesítései 2022-ben ugrottak meg. Akkor 1,8 millió autót adott el, ami háromszorosa volt a 2021-es mennyiségnek. Egy évre rá, 2023-ban már kicsit több mint hárommillió autót értékesítettek, megelőzve a Teslát, ami 62 százalékkal haladta meg a 2022-es eladásokat.
  • A cégvezető szerint a sikerük titka a házon belül gyártott alkatrészekben keresendő. Egy BYD Seal esetében az alkatrészek 75 százaléka házon belül készült, míg a Tesla Model 3 esetén csak 46 százalék ez az arány. Ez lehet az oka, hogy ezen az autón 16 százalékos profitrátát ér el a BYD, míg a Model 3 esetén, Kínában 14 százalék a marzs.
  • A BYD legnépszerűbb modelljei a kínai piacon, a Qin szedán, amiből plug-in hibrid és teljesen elektromos változat is készül, illetve a Song, amely egy kompakt crossover.
  • Japánban és Európában is a helyi autóipart fenyegető veszélyt látnak a kínaiak előretörésében. A szigetországban kifogásolják, hogy nem tudnak lépést tartani az egymás után gyors ütemben a szalonokba kerülő újabb és újabb kínai modellekkel. Ezt azzal magyarázzák, hogy a kínaiak az autótervezés korai szakaszában számítógépes szimulációkat használnak, míg a japán cégek valós modelleket építenek. Ezzel úgy csábíthatják el az autósokat, ahogy a ruhagyártásban a fast fashion elkábította az embereket. Ugyanakkor a kínai autók gyors avulásuk miatt kevesebbet érhetnek majd a használtautó-piacon.