Megemelte árait a BYD, az Atto 3 listaára mindkét felszereltségi szinten kereken kétmillió forinttal drágul – adta hírül a Car Blog by Dave, autósblog. Az eddigi 13 997 900 forintos Comfort és 14 820 900 forintos Design konfigurációk listaára ugyanis mostantól 15 990 000 és 16 990 000 forint lesz.

Viszont a márka most ennek a drasztikus emelésnek a felét állja, ugyanis egymillió forint kedvezményt ad belőle. A többi modell árlistáján a számok változatlanok még.

Az Atto 3 SUV típusból november végéig közel 500 darab talált gazdára.

A vártnál több autót értékesített a világpiacon a BYD. Több rekorddöntés után novemberben újabb csúcsot ért el a kínai autógyártó, közel 507 ezer úgynevezett új energiával hajtott autó (NEV, New Energy Vehicle), azaz akkumulátoros vagy konnektorból tölthető elektromos autó értékesítésével.A BYD november 18-án ünnepelte alapításának harmincadik évfordulóját Sencsenben elég nagy felhajtással. A cég 1994-ben még messze volt attól, hogy autógyártónak lehessen nevezni, ám 2023 augusztusára túljutott az ötmillió legyártott autón, majd további 15 hónapon belül megvolt a másik ötmillió, azaz összesen a tízmillió.

Az autóipari szakértők közül többen ma már arról beszélnek, hogy a BYD technológiai szárnyalása a Ford 100 évvel ezelőtti és a Toyota 30 évvel ezelőtti eredményeihez hasonlítható. Itt olvashatja el összefoglalónkat >>>

A DataHouse adatai szerint a BYD a negyedik a magyar villanyautó-eladási listán. A 16, illetve 17 milliós árat az importőr 420-as euró-forint váltásig tartja.

A legolcsóbb a Dolphin, 12,6 és 13,5 millió forint között kapható, felszereltségtől függően. Itt még 408 forintos euróárfolyam szerepel plafonként – írja a Villanyautósok. A Seal 18,1 és 19,2 millió, a Seal U 17,4 és 19,3 millió forint, de csak 420 forintos euróig. A BYD Tang továbbra is négymilliós kedvezménnyel, 25,4 milliós induló árral szerepel december 31-ig (és 420-as euróig).

A kínai autógyártók korábban úgy nyilatkoztak, az idén még nem emelnek árat. Azonban 2025-re már biztosan számolni kellett vele, hogy nem fogják lenyelni a 20–35 százalék közötti pluszterhet, amelyet Brüsszel a kínai büntetővám élesítésével rótt ki a kínai autógyártókra – teszi hozzá a Világgazdaság.

Olyan, mintha mindenki új autót akart volna venni novemberben

Kiugró többletet produkált a magyar újautó-piac novemberben, ezzel sok éves bukdácsolás után az első tizenegy hónapban kétszámjegyű lett a növekedés. Erről itt olvashat többet >>>