A kínai BYD villanyautó-gyártó, amely Szegeden építi fel európai üzemét, fel akarja gyorsítani eladásait Németországban a következő hónapokban – jelentette ki Stella Li, a vállalat elnökhelyettese a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak adott interjújában.

A BYD kevesebb mint fél év alatt” akarja megvetni lábát Európa legnagyobb újautó-piacán

 – közölte Li.

A menedzser egyúttal kihasználta az alkalmat arra, hogy bírálja az Európai Unió  büntetővámját, amit a Kínában gyártott elektromos autókra vetettek ki. Szerinte nem számít, hogy Németország ellenezte az intézkedést, az autóvásárlók mindenképpen veszítenek a magasabb vámmal, mert nehezebben juthat hozzá a kínai ipar gyártmányaihoz.

A Totalcar beszámolója szerint arról is beszélt, hogy egyébként

jó előre kicselezték a kereskedelem korlátozását, hiszen szegedi üzemük futószalagjairól már 2025 végétől legördülnek az első helyben gyártott villanyautók.  Ezeket pedig nem érinti és nem drágítja meg, hogy az EU 2025-től megszigorítja az új autókra vonatkozó károsanyag-kibocsátási normáját.

„Azt gondolom, hogy jelentős piaci szereplők leszünk Európában” – előlegezte meg cége sikerét. 

Li elzárkózott attól, hogy konkrét darabszámot mondjon arról, hány villanyautót akarnak eladni Németországban vagy Európában a jövő évben. Azt azonban elárulta, hogy

jellemzően 25 ezer és 30 ezer euró közötti áron (10-12 millió forint) akarják kínálni az autóikat.