A Szegeden elektromos autókat gyártó üzemet építő kínai cég honlapjáról az derül ki, hogy 

többféle állásra adott fel hirdetést Szegedre a BYD.

Egyebek közt keres:

  • toborzási specialistát,
  • bér- és társadalombiztosítási specialistát,
  • vízumspecialistát,
  • valamint HR-igazgatót,
  • könyvelőt,
  • mérnököt,
  • robotkezelőt.

Eddig hivatalosan nem kerestek munkaerőt a gyárba, és arról sem érkezett hivatalos bejelentés, hogy mikor kezdi meg a termelést a szegedi gyár. 

A honlapon csak ennyit írnak:

a BYD 2023. december 22-én bejelentette egy új járműgyártó bázis építését Szegeden, amely szakaszosan épül meg.

Az új gyártóbázis a tervek szerint globálisan fejlett technológiai berendezéseket és nagymértékben automatizált gyártási folyamatokat alkalmaz, hogy egy világelső, új energiajármű-gyártó bázist hozzon létre.

Az álláshirdetéseket nem árt alaposan átböngészni, mert többnél is elvárás az angol nyelv, illetve van, ahol a kínai is. Utóbbi például előírás a nemzetközi HR-szakértő esetében.

A BYD karrieroldalán található hirdetések leírása szerint a toborzási specialista feladata a toborzási stratégiák kialakítása, a jelöltek kiválasztása és interjúztatása, a toborzási csatornák fejlesztése és az új munkatársak beilleszkedésének segítése.

A bér- és társadalombiztosítási specialista a bérezési és juttatási rendszerek kezeléséért felel, beleértve a bérszámfejtést, a társadalombiztosítási ügyeket és a munkavállalói juttatásokat.

A vízumspecialista a külföldi munkavállalók vízum és tartózkodási engedélyezési folyamatát menedzseli, beleértve a szükséges dokumentáció kezelését és a kormányzati kapcsolattartást.

A HR-igazgató az emberi erőforrások teljes körű stratégiáját és menedzselését végzi, beleértve a csapatépítést, a belső kommunikációt és a szervezeti fejlesztést.

A robotkezelő feladata lesz a robotberendezések telepítése, karbantartása és hibaelhárítása, robotprogramok olvasása, értelmezése és kisebb módosítások végrehajtása, illetve a robotok működési jellemzőinek és koordinátarendszereinek pontos ismerete.

A termelés indításáról legutóbb Botka László, a város polgármestere beszélt, aki azt mondta, hogy a BYD tervei szerint már az év végén megkezdhetik az első szegedi elektromos autók legyártását. Megjegyezte azt is, hogy a következő hónapokban ezres létszámban érkeznek kínai munkások az új üzemcsarnokok felépítésére. Számukra először átmeneti munkásszállás épül, majd elkezdik a végleges munkásszállók építését. Erről ITT olvashat bővebben.