A Targobank megbízásából készült Forsa-felmérés szerint a belsőégésű motorral hajtott autót vezetőknek a tavalyihoz hasonlóan

mindössze 29 százaléka tervezi az átállást elektromos vagy más alternatív meghajtásra.

Az egy évvel ezelőtti felmérésben ugyanez az arány szintén 29 százalék volt, de előtte jóval magasabb: 2022-ben 43 százalékot, 2023-ban 36 százalékot mértek – emlékeztet az MTI.

Az elektromos autó elleni döntésben a magas vételár, a rövid hatótávolság és a túlságosan hiányos töltőállomás-hálózat játszott fontos szerepet a válaszadók számára. Sok válaszadó azt is kifogásolta, hogy az akkumulátorok élettartama korlátozott, és a környezeti hatása is megkérdőjelezhető.

Arra a kérdésre, hogy milyen autót vásárolnának,

  • a válaszadóknak a 2024-es felméréssel megegyező aránya, 31 százaléka a benzinüzeműt jelölte meg.
  • A második helyen négy százalékpontos növekedéssel, 19 százalékkal a hibrid áll, megelőzve a 2024-ben még a második helyezett elektromos hajtást.
  • A harmadik helyen az előző évivel megegyezően 17 százalékos tisztán elektromos hajtás áll.
  • A dízelt választók aránya pedig egy százalékponttal 14 százalékra emelkedett.

Nőtt az elektromos hajtás piaci súlya

Az Európai Unióban éves összevetésben 3 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első két hónapban – derül ki az ACEA honlapjára szereplő adatokból. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete szerint az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások.Az idei első két hónapban
  • a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 15,2 százalékra ugrott az egy évvel korábbi 11,5 százalékról. 
  • A dízeles autók aránya 13,1 százalékról, 9,7 százalékra csökkent, 
  • a benzines autóké pedig 35,5 százalékról, 29,1 százalékra esett.
  • Ekkor a legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 35,2 százalékos piaci részesedéssel, felülmúlva az egy évvel korábbi 28,8 százalékot, ami már akkor is a második legnagyobb volt. 
  • A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 7,6 százalékról, 7,4 százalékra csökkent.
Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint az idei első két hónapban Magyarországon 19 ezer 700 új autót adtak el, 4,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 37,2 százalékkal, 2760-ra emelkedett, míg a benzineseké 17,7 százalékkal, 4797-re csökkent. A BEV-autók eladása 12,4 százalékkal, 1253-ra emelkedett, a PHEV-autóké 29,9 százalékkal, 695-re esett, míg a HEV-autóké 14,5 százalékkal, 10 ezer 98-ra bővült.