A Targobank megbízásából készült Forsa-felmérés szerint a belsőégésű motorral hajtott autót vezetőknek a tavalyihoz hasonlóan
mindössze 29 százaléka tervezi az átállást elektromos vagy más alternatív meghajtásra.
Az egy évvel ezelőtti felmérésben ugyanez az arány szintén 29 százalék volt, de előtte jóval magasabb: 2022-ben 43 százalékot, 2023-ban 36 százalékot mértek – emlékeztet az MTI.
Az elektromos autó elleni döntésben a magas vételár, a rövid hatótávolság és a túlságosan hiányos töltőállomás-hálózat játszott fontos szerepet a válaszadók számára. Sok válaszadó azt is kifogásolta, hogy az akkumulátorok élettartama korlátozott, és a környezeti hatása is megkérdőjelezhető.
Arra a kérdésre, hogy milyen autót vásárolnának,
- a válaszadóknak a 2024-es felméréssel megegyező aránya, 31 százaléka a benzinüzeműt jelölte meg.
- A második helyen négy százalékpontos növekedéssel, 19 százalékkal a hibrid áll, megelőzve a 2024-ben még a második helyezett elektromos hajtást.
- A harmadik helyen az előző évivel megegyezően 17 százalékos tisztán elektromos hajtás áll.
- A dízelt választók aránya pedig egy százalékponttal 14 százalékra emelkedett.
Nőtt az elektromos hajtás piaci súlya
Az Európai Unióban éves összevetésben 3 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első két hónapban – derül ki az ACEA honlapjára szereplő adatokból. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete szerint az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások.Az idei első két hónapban- a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 15,2 százalékra ugrott az egy évvel korábbi 11,5 százalékról.
- A dízeles autók aránya 13,1 százalékról, 9,7 százalékra csökkent,
- a benzines autóké pedig 35,5 százalékról, 29,1 százalékra esett.
- Ekkor a legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 35,2 százalékos piaci részesedéssel, felülmúlva az egy évvel korábbi 28,8 százalékot, ami már akkor is a második legnagyobb volt.
- A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 7,6 százalékról, 7,4 százalékra csökkent.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Nem tudta tovább titkolni a kormány: kiderült volna az igazság Nagy Mártonékról

Óriási a baj: Nagy Márton 2,5 százalékra rontotta a GDP-növekedést

Nem áprilisi tréfa, amit holnaptól látni fog a kutaknál

Sorra kapnak észbe a légitársaságok, újabb fapados tuningolná a hűségprogramját

Drasztikus átalakulás előtt a Gazprom: történelmi a bukás

Bajban a juhászok: zuhan a bárány ára a járvány miatt

Helyzet van Szlovákiában: Robert Fico bárkit megkínál fertőzött tejjel, a katonák már a határokon

Váratlanul távozik pozíciójából Magyar Péter utódja

Annál is alacsonyabb kamattal vehetünk fel hitelt, de van egy feltétel
