A Ford bejelentette, hogy leállítják egy teljesen elektromos hétszemélyes SUV fejlesztését és helyette inkább egy hibrid változatot hoznak majd létre.

A The Guardian arról írt, hogy az amerikai autógyártó szerint a tisztán elektromos modell nem lenne képes egy éven belül nyereséget elérni a kínai gyártók által támasztott kemény verseny miatt.

A gyártó eddig 400 millió dollár szerszámozási költséget írt le, emellett további 1,5 milliárd dolláros kiadást jelenthet a jövőben a stratégiaváltás.

A Ford azt is közölte, hogy 2027-ig elhalasztja az F-150 Lightning elektromos kisteherautó utódjának piacra dobását, miután eredetileg jövőre tervezték a bevezetését.

A Ford vezetője, Jim Farley szerint az a döntés, hogy kevesebb elektromos autót gyártanak a hibridek javára, lehetőséget biztosít az ügyfeleiknek, hogy válasszanak. Farley hangsúlyozta, hogy a hibrid autók a környezetszennyező benzinmotort kisebb akkumulátorral kombinálják, de így is valódi különbséget jelentenek a hagyományos autókkal szemben a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében.

Az autógyártó az első negyedévben annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt. Ez azt jelentette, hogy a Ford minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 ezer dollárt bukott, ami közel a duplája a tavalyinak.

Májusban a cég első negyedéves eladásai alapján az elemzők ezért arra számítottak, hogy az idén akár 5,5 milliárd dolláros veszteséget is összehozhat a Ford elektromos üzletága.

A rendőrségnek jelenthetnek a Fordok?

Ahogy egy telefon, úgy egy autó is alkalmas lehet arra, hogy okos funkcióival részletes adatokkal szolgáljon a vezetőjéről. Sőt, egy új technológia eredményeként akár a környező járművekről is.