Jim Farley, a Ford Motor vezérigazgatója szerdán amerikai törvényhozókkal folytatott megbeszéléseket, miután a héten aggodalmát fejezte ki, hogy a Mexikóra és Kanadára kivetett 25 százalékos vámok lyukat ütnének az amerikai autóiparon és a rivális külföldi autógyártóknak kedvezhetnek.

A vezérigazgató a megbeszélések után tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy

a Ford osztja Donald Trump elnök célját, hogy virágzó amerikai autóipart hozzon létre, és várakozással tekint a párbeszéd folytatása felé a kormányzattal és a törvényhozókkal arról, hogyan lehet a legjobban megvalósítani ezt a jövőképet. 

Az MTI tudósítása szerint Jim Farley a szerdai találkozó után úgy fogalmazott: 

Ha Trump sikerrel jár, ez lehet az egyik legjelentősebb vívmánya.
  • Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, kivételek és mentességek nélkül 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal.
  • Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.
  • Az amerikai elnök korábban 25 százalékos vám kivetését jelentette be a kanadai és mexikói importra, mondván, hogy többet kell tenniük a kábítószer és a migránsok amerikai határon való átáramlásának megállításáért. Néhány határbiztonsági engedmény után Donald Trump március 1-jéig szünetelteti a vámokat.

Jim Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján még azt mondta:

Amit látunk, az sok költség, sok káosz; hosszú távon egy 25 százalékos vámtarifa a mexikói és kanadai határon keresztül olyan lyukat fog ütni az amerikai iparon, amilyet még soha nem láttunk.

A cégvezető akkor arra is figyelmeztetett, hogy ha a kongresszus visszavonja az elektromos járművekre vonatkozó ösztönzőket, az munkahelyeket veszélyeztethet, miután a Ford jelentős beruházásokat hajtott végre az akkumulátorgyártásba és összeszerelő üzemekbe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.

A republikánus törvényhozók szerdán két törvényjavaslatot nyújtottak be, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények visszavonása és az új elektromos autókra 1000 dolláros adó kivetése az útjavítások finanszírozására.