Az amerikai Massachusetts Institute of Technology (MIT) egyetem 24M Technologies nevű startupja a Volkswagen és a japán Kyocera támogatásával olyan alkatrészt fejlesztett ki, amely – állítása szerint – csökkenti az elektromos járművek akkumulátorainak gyulladásveszélyét. A Nikkei Asia beszámolója szerint a startup japán partnerekkel – köztük az Itochuval és a Fujifilmmel – közösen fejlesztette ki az Impervio névre keresztelt alkatrészt – írta meg a Totalcar. A céljuk, hogy 2026-ban piacra lépjenek vele.

A lap tavaly megtudta az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságtól, hogy 2023-ban Magyarországon összesen 684 autótűz miatt kellett beavatkoznia a tűzoltóknak

  • 2019-ben alig több mint 3,8 millió autóra jutott 551 autótűzeset.
  • 2022-ben majdnem 4,1 millió kocsira 643.
  • Ezt követte a tavalyi 684 autós tűzeset történt. A szám lehet magasabb, mert vannak olyan esetek, amikor nem értesítik a hatóságokat.
  • 2023-ban két tisztán elektromos meghajtású személygépkocsi mellett két elektromos busz, valamint két elektromos robogó, egy segway és egy roller gyulladt ki, amiről tudnak hivatalosan. Ezek mellett hat esetben hibrid járműben keletkezett tűz, közülük három plug-in hibrid volt.

Tavaly 2 villanyautó kigyulladásáról tudott a katasztrófavédelem, ami 0,004 százalékos (0,04 ezrelékes) arányt eredményezett. A korábbi években, 2019 és 2022 között pedig évente 1-8 villanyautós tűzesetet regisztrált a katasztrófavédelem. 

Óriási bajban az iparág, amire a magyar jövő épülne

Akkora zuhanásban vannak az elektromos autó eladások, hogy a gyártók kénytelenek teljesen átszervezni a korábbi terveiket, illetve eltolni a teljes elektromos átállás időpontját. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter korábban arra figyelmeztetett, hogy a legfontosabb európai gazdasági adat jelenleg az, hogy mennyi autót adnak el, és abból mennyi elektromos. Erről itt olvashat többet >>>