Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter bejelentéséből lehet tudni, hogy

50 milliárd forintos beruházást hoz Magyarországra a kínai Xinzhi Group, amellyel 900 munkahelyet teremtene Hatvanban.

A Xinzhi honlapjáról, amelyet a hvg.hu nézett át, az derül ki, hogy a cég

  • főként főként autógenerátorokba,
  • elektromos járművek motorjaiba gyárt álló- és forgórészeket,
  • ezen kívül fontos divíziót jelentenek a saját felvonóik vontatógépeihez gyártott alkatrészek is.

A portál arról is beszámolt, hogy a Zhejiang tartományban található Taizhou városban alapított, 4000 alkalmazottat foglalkoztató

vállalatról a Kínán kívüli világ nem sokat tud, az elmúlt 1-2 évben kezdett kilépni a globális piacra, előtte szinte kizárólag csak az anyaországban tevékenykedett, és Tier 2 (második körös) autóipari beszállítónak számít,

ami azt jelenti, hogy eddig nem volt közvetlen kapcsolata autógyártókkal, hanem a legfőbb autóalkatrész-gyártók számára gyártott termékeket.

Ez változott meg, amikor a Xinzhi júniusban bejelentette, hogy megállapodott a Volkswagennel, amely alapján álló- és forgórészeket fog szállítani a német autóipari óriásnak. Ez egyben a kínai vállalat első nagy, Kínán kívüli megrendelése egy autógyártótól, bár a leszállítandó mennyiségekről egyik cég sem nyilatkozott. A Xinzhi közlése szerint ez egy „nagy lépés”, hogy elsőkörös beszállítóvá váljon a jövőben.

A cég január 13-án Szijjártó Péter bejelentésével szinkronban közölte, hogy

  • „legfeljebb 1 milliárd jüan” (55 milliárd forint) értékben tervez gyárat építeni Magyarországon a szingapúri Xinzhi Holdingson keresztül;
  • a magyar vállalat tervezett neve Xinxzhi Motor Hungary Kft. lenne, de megjegyzik, hogy a végleges név függ a magyarországi cégbíróság döntésétől is. 

A Xinzhi szerint

a hatvani gyár évi 1 millió, elektromotorokba szánt álló- és forgórészt lesz képes gyártani. 

Ezen kívül a Xinzhi (honlapja szerint) stratégiai partnerséget alakított ki a Valeo, a Bosch és a Denso vállalatokkal is, Kínában viszont olyan nagy gyártókkal működik együtt, mint a BYD, a Nio, a Dongfeng vagy a Geely.