A vállalat részvényesei azonban most jóváhagyást kértek az akkumulátorcellák gyártásának folytatásához, miközben a cég próbál új finanszírozási formát keresni, az úgynevezett 11.fejezet szerinti csődvédelemből való kilépéshez – írja a Bloomberg.
A Northvolt stockholmi székhelyén szerdára tervezett rendkívüli közgyűlést a vállalat „eljárási lépésnek” nevezte.
A decemberben bejelentett gyűlésre akkor van szükség, ha a saját tőke a jegyzett tőke fele alá csökken. Az igazgatótanács javaslata a folyamatosságot szolgálja, és erre az eredményre is számítunk
– közölte Martin Hofelmann szóvivő.
Persze a szavazás csak egy a sok akadály közül, amelyet a Northvoltnak le kell küzdenie ahhoz, hogy a 2024-es év közel legnagyobb csődje után újra lábra tudjon állni. A vállalat szerkezetátalakítási terve a működés támogatására szolgáló új pénz összegyűjtésén alapul.
A Northvolt novemberben csődvédelmet kért az Egyesült Államokban, miután a mentőfinanszírozásra tett ajánlat kudarcba fulladt, és a vállalat mindössze egy heti készpénzzel és 5,84 milliárd dolláros adóssággal rendelkezett. A lap szerint ezzel a Northvolt az egyik legeladósodottabb céggé vált az Egyesült Államokban 2024-ben.
A kudarc még inkább hangsúlyozza, hogy az európai akkumulátorgyártó cégek mekkora lemaradásban vannak az olcsóbb, és többéves tapasztalattal rendelkező kínai és dél-koreai vállalatokkal szemben.
A kihívások ellenére a vállalatok egyes támogatói még mindig értéket látnak abban a küldetésben, amely feléleszti a Northvolt, ami ezáltal megveti a lábát a kulcsfontosságú EV-iparban.
Kiindulópontunk a befektetett értékek védelme és a Northvolt hosszú távú fenntartása
– mondta Karoline Hammar, a 4 to 1 Investments szóvivője, amely a svéd állami nyugdíjalapok nevében 5,8 milliárd koronát (530 millió dollárt) fektetett a svéd vállalatba.
A Northvolt a bejelentés óta eltelt több mint egy hónap alatt a 11. fejezet szerinti csődvédelmi eljárás keretei között folytatja tevékenységét, amelynek célja, hogy időt adjon a vállalat átalakítására. A cég mintegy 245 millió dolláros új finanszírozással indult, és célja, hogy újabb kört vegyen fel a középtávú finanszírozásból. Elsődleges terveik között szerepel jelenleg, hogy az első negyedév végére kiléphessenek az eljárásból.
A Northvolt közölte, hogy a befektetőkkel és más érdekeltekkel folytatott tárgyalások során „előrelépést tett” az átszervezés felé, és folytatja az akkumulátorok szállítását az ügyfeleknek.
A svéd vállalat összeomlása még júniusban kezdődhetett, amikor a BMW lemondott egy több milliárd dolláros megrendelést. Ezt követően a Northvolt még próbált lépést tartani a német autóipar egyre mélyülő válságával, miközben a megrendelések egyre csak csökkentek.
A Northvolt végül november 21-én bejelentette, hogy csődvédelmi eljárás alatt áll, amely az európai akkumulátoripar egyik legjelentősebb kudarcát jelenti.
A Northvolt többek között olyan befektetőkkel rendelkezett, mint a BMW, a Volkswagen-csoport, a Goldman Sachs vagyonkezelő részlege, Dánia legnagyobb nyugdíjalapja (ATP), Baillie Gifford & Co. alapjai, illetve számos svéd szervezet.
Az utolsó pillanatig titkolták: itt az európai akkugyártás csődje
A svéd Northvolt összeomlása azzal kezdődhetett, amikor a BMW visszavonta 2 milliárd eurós akkumulátor-szerződését.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!