Az autógyártó a változó piaci feltételeket okolta a mindössze három évvel ezelőtt bejelentett cél feladása miatt – írja a BBC.

A döntésre azért került sor, mert az iparágnak szembe kell néznie az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával néhány jelentős piacon, valamint a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett kereskedelmi vámok miatti bizonytalansággal.

A Volvo, amely határozottan hirdette elkötelezettségét a környezetvédelem iránt, most csatlakozik más nagy autógyártókhoz (General Motors, Ford), amelyek szintén lentebb adtak az elektromos járművekkel kapcsolatos ambícióikból.

A svéd vállalat kis számban úgynevezett mild hibrideket is fog értékesíteni (a plug-in hibridek mellett), amelyek hagyományosabb járművek korlátozott elektromos támogatással.

Határozottan hiszünk abban, hogy a jövőnk az elektromos autózás. Az azonban világos, hogy az átállás az elektrifikációra nem lesz lineáris, és az ügyfelek és a piacok különböző sebességgel haladnak.

– mondta Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója.

A vállalat kiemelte, hogy az EV-k üzleti légköre átalakult, olyan tényezők miatt, mint a töltőinfrastruktúra lassú kiépítése és a fogyasztói ösztönzők visszavonása. Az EV-k iránti kereslet lassulása különösen Európában volt érezhető, részben azért, mert egyes országokban (például Németország) megszűntek a vásárlási támogatások.

Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint júliusban az Európai Unióban közel 11 százalékkal csökkent az elektromos járművek regisztrációja.

Az EU döntése miatt mától még drágább az elektromos autó

Az EU környezetvédelmi tervei több ambiciózus célt is kitűztek a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás csökkentésére és a fenntartható mobilitás előmozdítására. A Kínát sújtó döntés ideiglenes változata már életbe is lépett. Bővebben--->