Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a győri önkormányzat és a vállalat között még 2010-ben létrejött szerződésről elmondta, hogy az elmúlt 30 év nagy sikereinek eredményeképp több pénzzel járultak hozzá Győr költségvetéséhez, mint arra előzetesen bárki is számított. 

A február 1-jén kinevezett szakember arról is beszélt az Indexnek adott interjújában, hogy ő egyelőre nemhogy nagyobb konfliktust, hanem kisebb feszültségforrást sem tapasztal a német vállalatok és a hazai gazdaságpolitikai döntéshozók között.

Ez egy egészséges, normális partneri viszony a magyar kormánnyal, azóta, hogy a konszern betette a lábát az országba. Korrekt a viszonyom azokkal a miniszterekkel, akikkel már kapcsolatba léptem, így Nagy Mártonnal, Szijjártó Péterrel és Lázár Jánossal is. A magyar autóipar további sikereire összpontosítunk ezeken a megbeszéléseken, ami közös érdekünk. Rossz szájíz nincs, konstruktív megbeszélések annál inkább

– mondta.

Arra a felvetésre, hogy miért éppen hazánkat választották a német prémium autógyártók a gyáraiknak, Michael Breme azt emelte ki, hogy nagy hagyományai vannak Magyarországon a járműgyártásnak, így kiváló szakemberek állnak rendelkezésre. Az igazi ütőkártya azonban a logisztika: Európa szívében a központi fekvés hozadéka a kiváló közlekedés, túl a légi közlekedésen, közúton és vasúton is könnyű eljutni A pontból B-be. 

A BYD Szegedre érkezése kapcsán arról beszélt, hogy az új autóipari szereplők magyarországi megjelenésére egészséges rivalizálásként tekintenek. Magától értetődőnek tartja, hogy a kínai gyártók Európán belül is termelni akarnak, azonban ők bíznak abban, hogy jobbak a termékeik.

Arra a kérdésre, hogy hol és mikor épülhet fel Győr mellett akkumulátorgyár, a vállalatvezető leszögezte, hogy

sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben.

Ők sosem beszéltek az akkumulátorgyártás, vagyis az akkumulátorcella-gyártás idehozataláról, csupán az akkumulátorok összeszereléséről, ami a mai műszaki színvonalon nem káros a környezetre. 

A fokozott automatizálás és robotizáció kapcsán kiemelte a saját akadémiájukon elérhető továbbképzési lehetőségeket a dolgozóik számára, emellett pedig a kollaboratív képzési koncepciókat, melyben partnerük a győri szakképző iskolák, illetve a Széchenyi István Egyetem is.

Elképesztő mértékben bővül az Audi napelemparkja

Újabb naperőművet építenek fel az Audi Hungáriánál, mellyel az üzem tovább kíván haladni a fenntarthatóság útján.