2024 február 8-án, 32 évvel a gyártási folyamat megkezdése után legördült a 4. millió Suzuki az esztergomi gyártósorról – olvasható a Magyar Suzuki Zrt. közleményében.
Az 1991-ben alapított, japán többségi tulajdonban álló Magyar Suzuki Zrt, a Suzuki Csoport leányvállalataként a Suzuki Motor Corporation harmadik legnagyobb és egyetlen európai gyártóbázisát üzemelteti Esztergomban. A japán anyacég az alapítás után több mint 2 milliárd eurót fektetett a honi gyártóbázisba.
Az acéllemezek préselésétől kezdve a kész járművek ellenőrzéséig, az autógyártás összes folyamatát itt végzik el. Közel 20 éven át kizárólag japán jelenlét és felügyelet mellett zajlott a Suzuki modellek készítése, azonban a Vitara 2015-ös sorozatgyártása óta egyre hangsúlyosabb a magyar mérnökök szerepe.
1992 nyarán indult el a gyártás, ekkor öt hónap alatt 970 jármű készült, mára napi 650 gépkocsit készítenek. Jelenleg két műszakban megközelítőleg 2,2 munkatárs dolgozik, ezentúl 900 fő segíti őket a háttérmunkálatokban.
Hét modellből 4 milliót gyártottak
Kezdetben a Swiftek gyártására korlátozódott a termelés, máig ebből a típusból értékesítettek a legtöbbet Magyarországon. 2006-ban gurult le az egymilliomodik Swift az esztergomi gyártósorról, öt évvel később pedig már két milliót helyeztek forgalomba ebből a típusból. 2017-re pedig – az összes modellt számba véve – már hárommillió Suzukit gyártottak Magyarországon.
Összesen hétféle modell készült az esztergomi gyárban: a Swift három generációja, a Wagon R+, az Ignis, az SX4, az SX4 S-CROSS, a Splash és a Vitara. Az esztergomi gyárban 2019 óta az európai piacokra csak hibrid hajtású Vitarák és S-CROSS-ok készülnek.
A 2022-es adatok szerint a honi leányvállalat Magyarország 19. legnagyobb bevételű cége, az autógyártás mellett motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. Az esztergomi székhelyű vállalat 123 országba exportál járműveket, elsősorban
- az Egyesült Királyságba;
- Olaszországba;
- Németországba;
- Franciaországba;
- és Lengyelországba.