Magyarországon is elérhető BYD Atto 2. A kínai autógyártó eddigi legolcsóbb hazai modellje egyelőre két kivitelben érhető el: az alapmodellnek tekinthető Active ára 12 390 000 forint, míg a magasabb felszereltségű Boost változatért 13 220 000 forintot kell fizetni.

Így az Atto 2 lett a kínai márka legolcsóbb modellje Magyarországon, hiszen az eddigi „első” Dolphin 12,624 milliótól vásárolható meg. Ezzel az árral igencsak versenyképes az új BYD modell, hiszen például 

  • a Peugeot e-2008 (136 LE, 46,3 kWh) indulóára 14 720 000 forint,
  • a Fiat 600 E (156 LE, 54 kWh) 13 990 000 forintba kerül,
  • a Hyundai Kona Electric (154 LE, 48,4 kW) 14 599 000 forintért kapható.

Egyelőre kérdés, hogy jövőre miként alakul az  Atto 2 árszabása, mivel Kínából érkezik a jármű, így vámot is fizetnek utána. 

További modellek várhatóak 

Az Atto 2 villanymotorjának maximális teljesítménye 130 kW (177 LE), maximális nyomatéka 290 Nm. Ezzel az elsőkerék-hajtású autó 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 160 km/óra. Jelenleg 45,1 kWh-s akkumulátorral kerül a kereskedésekbe, amellyel a WLTP-szabvány szerint legfeljebb 312 km-t tud maximum megtenni egy töltéssel vegyes használatban – írja a vezess.hu 

Az év folyamán az Active és a Boost változat mellé érkezik a Comfort kivitel, amelynek akkumulátora és motorteljesítménye is nagyobbnak ígérkezik, hatótávolsága pedig elérheti a 420 km-t. A tervek szerint a Dolphin és az Atto 3 gyártása indul be 2025-ben Szegeden, majd ezekhez csatlakozik az Atto 2.

Elárulták, mikor nyit a szegedi BYD-gyár, és milyen autók gurulnak ki onnan

Olasz beszállítókkal debütál majd idén ősszel Szegeden a kínai multinacionális cég üzeme, s négy modellel is készülnek a közeljövőben.A részletekről ITT olvashat.