A kínai BYD Szegeden nyitja meg első európai személyautó-gyárát, ahol teljes mértékben elektromos meghajtású járműveket és plug-in hibrideket fog gyártani az uniós vásárlók számára. Az ázsiai cég várhatóan 2025 második felében indíthatja el az EU-n belüli termelését. 

„A gyártás felfuttatásást 2025 végén kezdjük meg. Az első két modell, amelyet gyártani fogunk, a Dolphin és az Atto 3 lesz” – szemlézte Stella Li-nek, a BYD európai vezetőjének a szavait az Index.

Novemberben újabb csúcsot döntött a BYD: közel 507 ezer úgynevezett új energiával hajtott (NEV, New Energy Vehicle), vagyis akkumulátoros vagy konnektorból tölthető elektromos autó értékesített.  Így az év első 11 hónapjában összesen 3,741 millió járművet adott el a kínai gyártó.

2024 július-szeptember közötti időszaka volt az első olyan negyedév, amikor BYD eladásai meghaladták a a Ford, a Nissan és a Honda értékesítéseit. 

A BYD szegedi üzemében gyártott járművek mentesülni fognak a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett, idén október 31-én hatályba lépett uniós vámok alól. Sajtóértesülések szerint emiatt jó eséllyel Magyarországra költöztetheti az európai központját a kínai gyártó.

Hatnak a büntetővámok, a BYD már jócskán megemelte az árait

Jelentősen drágította legnépszerűbb modelljét a kínai autógyártó Magyarországon. Egyelőre megy a találgatás arról, miért döntött így a BYD: az euró-forint árfolyam tett-e be, vagy az Európai Unió által kivetett kínai büntetővám.A részletekről ITT írtunk bővebben.