Száznál több kereskedésben ezerszámra értékesíthetik új személyautóikat a kínai márkák pár év múlva Magyarországon – jósolják a legnagyobb magyar kereskedőguruk. A kínaiak területfoglalásának lépéseiről és titkairól a Vezess.hu számolt be.
Az elkövetkező öt évben sorra épülnek majd ki a magyar autósok előtt most még talán ismeretlennek számító kínai márkák értékesítési pontjai – derül ki a lap által megkérdezett szakértők válaszaiból. Szerintük pár év múlva országszerte akár a száz értékesítési pont is épülhet.
“Több kínai márka megkeresett az elmúlt időszakban, hogy a GÉMOSZ elnökeként segítsek nekik tájékozódni Közép-Európáról. Ezek száz százalékban állami autógyárak, amelyek először megszerezték a nyugati márkáktól a know-how-t, majd megkapták fentről az ukázt, hogy ezt pénzzé kell tenni Európában. Nagypályás cégek ezek, a topon vannak” – mondta a lapnak Gablini Gábor.
Éves szinten akár 10-15 ezer új autót is eladhatnak majd a magyar vevőknek, de nem lehet a mostani kocsiknál 20-30 százalékkal olcsóbb modellekre számítani. A több különféle szabadidő-autós kategóriában gyártó kínaiak ugyanis átlagos árakon, ám azokért az összegekért magasabb felszereltséggel árulják majd a divatos külsejű járműveiket.
Eleinte benzines modelleket is értékesítenek a hozzájuk betérő vevőknek, de egyre inkább eltolódik a kínálatuk az elektromos kocsik irányába, pár év múlva ezekkel akarnak majd igazán területet hódítani. Pár márka megjelenhet és kísérletezhet benzines autókkal még 3-4 évig, hogy megismerkedjenek az olcsóbb változatokkal az európai és a magyar vevők, de a legtöbb gyártó inkább kivár, hogy ne a kifutó technológiákkal lépjenek piacra, hanem az új, elektrifikált modelljeikkel – írják.
A szakértők szerint az új kínai autógyártók sokezer vevőt csábítanak át viszonylag gyorsan a most használt márkájuktól, ám az egyelőre megjósolhatatlan, hogy eleinte a magánszemélyek vagy a flottában autókat vásárló céges ügyfelek szeretnek-e bele a Távol-Keletről érkező egzotikus kocsikba.